191850
۱۷ دی ۱۳۹۷
رئیس اداره بهزیستی ملایر خبر داد؛

معاینه ۶هزار کودک ملایری در طرح غربالگری تنبلی چشم

رئیس بهزیستی شهرستان ملایر گفت: در طرح غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم امسال بیش از ۶هزار کودک ملایری سنجش بینایی شدند.

به گزارش کودک پرس ، حجت‌ الاسلام حمید تکلو با اشاره به اجرای همه ساله طرح غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم در کشور اظهار کرد: تشخیص به موقع تنبلی چشم از عوارض بعدی برای شخص مبتلا به این بیماری پیشگیری کرده و تشخیص به موقع قابل درمان است.

وی با اشاره به اینکه امسال این طرح از تیرماه در روستاها و از ابتدای آبان‌ماه در شهر ملایر اجرا شد گفت: اجرای این طرح در مرکز بینایی‌سنجی بهنام تا 15 دی ماه ادامه داشت.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ملایر افزود: در این طرح امسال 6 هزار و 81 کودک 3 تا 6 ساله ملایری مورد سنجش بینایی قرار گرفتند که تاکنون موارد ارجاعی مشکوک به تنبلی چشم 450 نفر بوده است.

وی با اشاره به کمک‌هزینه 8 میلیون تومانی بهزیستی ملایر برای کودکان نیازمند به عینک طبی تصریح کرد: همه ساله این کمک‌ها برای کودکان نیازمند معرفی شده به بهزیستی انجام می‌شود.

تکلو با بیان اینکه مرکز بینایی‌سنجی بهنام در طول سال برای سنجش بینایی کودکان فعال است اضافه کرد: چشم کودکان باید سه مرتبه قبل از دبستان و هر سال توسط بینایی‌سنج یا متخصص معاینه شود.

 

وی با بیان اینکه انجام غربالگری نوزادان نیز در بدو تولد توسط بهزیستی انجام می‌شود خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون 3 هزار و 22 نوزاد در شهرستان ملایر مورد سنجش شنوایی قرار گرفتند.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار