191847
۱۷ دی ۱۳۹۷
یک روانشناس کودک و نوجوان:

نگرانی از ناپختگی طرح بازی و یادگیری/ باید از ظرفیت متخصصان استفاده شود

نغمه‌گو با بیان اینکه اجرای طرح بازی و یادگیری در مدارس امیداور کننده است گفت: اما نسبت به ناپختگی این طرح نگرانی‌هایی وجود دارد.

به گزارش کودک پرس ، «مهدی نغمه گو» درباره ی اجرای طرح «بازی و یادگیری» در مدارس با بیان اینکه اهمیت بازی بر یادگیری برهمگان ثابت شده است گفت: مثل این است که بگوییم هوا بر زندگی انسان چه تاثیری دارد، مشخص است که بر تمام ابعاد زندگی تاثیر دارد.

این روانشناس تصریح کرد: اجرای طرح بازی و یادگیری در آموزش و پرورش گام خوب است اما باید از ظرفیت و ایده های صاحب نظران این حوزه به صورت عملی استفاده شود.

نغمه گو با تاکید بر اینکه باید این طرح به تدریج اجرا شود و عجولانه نباشد بیان کرد: به میزانی که نسبت به اجرای این طرح امیدوارهستم به همان میزان از ناپختگی این طرح نگران هستم.

وی ادامه داد: سال هاست با خود دانش آموزان در مدارس دولتی و غیردولتی کار می کنم، نگاه معلم، والدین و مدیر را نسبت به این طرح می دانم. مدیری که بودجه بندی زمانی و مالی برای اجرای این طرح ندارد، احساس می کند این بازی یک طفیلی است که در مدرسه اتفاق می افتد.

روانشناسی کودک و نوجوان بیان کرد: اگر معلم احساس کند، به زمانبندی برنامه ای نمی رسد، نسبت به این طرح مقاومت نشان می دهد.

وی ادامه داد: در حال حاضر والدین هم این نگرش را دارند  که اگر فرزندشان در مدرسه بازی کند، بی سواد بار می آید.اطلاع ندارند که بازی هایی وجود دارد، باعث افزایش تاب آوری، تمرکز، حل مسئله فرزندانشان می شود.

نغمه گو با تاکید بر اینکه هر بازی برای دانش آموزان مناسب نیست گفت: برخی از بازی ها برای کودکان ضرر هم دارد. چون سن و جنسیت کودک اهمیت دارد و اینکه کدام قابلیت را افزایش می دهد به متخصص نیاز دارد.

وی با بیان اینکه هر کسی که مدرک دارد، متخصص نیست تاکید کرد: باید از افرادی برای اجرای این طرح استفاده کرد که با کودکان بازی کرده باشند. اینکه احساس کنیم کشور فنلاند این کار را انجام داده و ما هم انجام دهیم موفق می شویم درست نیست  تا زمانی که از متخصص حوزه استفاده نشود،  اجرای این طرح موفق نمی شود و تنها زمان را از دست داده ایم.

وی تاکید کرد: مطرح کردن موانعی همچون زیرساخت، بودجه، نبود نیرو عدم توانایی را در اجرای این طرح را نشان می دهد.

روانشناس کودک و نوجوان گفت: اگر پدر و مادر متقاعد شوند هزینه هم می کنند، این همه موسسات  کنکور کار می کند، آیا بودجه آن را وزارت آموزش و پرورش می دهد؟ اگر خانواده ها ضرورت آن را احساس کنند همراهی می کنند.

نغمه گو بیان کرد: متاسفانه چون تمام محور آموزشی کنکور شده است. در آینده اخبار ناخوشایندی از اضطراب و افسردگی نوجوانان و جوانان به گوش خواهد رسید.

وی با ابراز امیدواری به ورود آموزش و پرورش به اجرای طرح بازی و یادگیری گفت: اما امیدوارم کار را خراب نکند. چون باید به صورت تدریجی این طرح را پیش برد و شتاب زده  عمل نکند.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار