191814
۱۷ دی ۱۳۹۷

باشگاه کتابخوانی کوثر از دبیرخانه کانون‌های مساجد استان کرمان، برگزیده شد

باشگاه کتابخوانی کوثر وابسته به کانون فرهنگی هنری سیدالشهدا مسجد امام حسین علیه‌السلام کرمان در اختتامیه سومین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان به عنوان برگزیده، تجلیل شد.

به گزارش کودک پرس ، سمیه شیخ اکبری، کتابدار و مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری سید الشهدا مسجد امام حسین علیه السلام کرمان با اشاره به اینکه در این کانون فرهنگی هنری چند نفر از اعضا در سنین 13 تا 15 سال علاقه وافری به مطالعه و کتابخوانی دارند، افزود: بر اساس علاقه اعضا به امر مطالعه، پیشنهاد دادیم کتاب هایی که مطالعه می کنند را میان اعضا به اشتراک بگذارند و بنده نیز به عنوان ناظر، این طرح را مدیریت می کنم.

وی با بیان این مطلب که به اشتراک گذاشتن مطالب خوانده شده موجب می شود دیدگاه اعضا نسبت به ابعاد مختلف کتاب باز شود، ابراز داشت: این گروه 6 نفره تقریباً هر دو هفته یک کتاب مطالعه می کنند و اطلاعات خود را به اشتراک می گذارند که به لطف خدا همه اعضا نیز رضایت دارند.

کتابدار و مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری سید الشهدا کرمان پس از اطلاع رسانی دبیرخانه کانون های مساجد در جام باشگاه های کتابخوانی؛ تحت عنوان « باشگاه کتابخوانی کوثر » ثبت نام و در این طرح شرکت کردیم، اظهار داشت: بر اساس این طرح که بنده تسهیل گر هستم، کتاب « زنی در جزیره گمنام » که یک رمان داستانی است را تهیه و اعضا شروع به مطالعه آن کردند.

وی ادامه داد: بچه ها، کتاب را دقیق مطالعه کردند و انتقادات و پیشنهادات خود را نیز تحت عنوان درد دل به نویسنده به صورت نامه نوشتند و به لطف خدا به عنوان باشگاه برگزیده دبیرخانه کانون های مساجد استان انتخاب شدیم.

شیخ اکبری یکی از مزایای اینگونه طرح ها را ارتباط بیش از پیش خانواده ها خانواده ها با کتاب و کتابخوانی دانست و بیان داشت: مطالعه را باید از دوران کودکی آغاز کرد زیرا شخصیت افراد از کودکی شکل می گیرد و موجب بیمه شدن آنان در آینده می شود لذا ما در کانون تلاش می کنیم به شیوه های مختلف کتاب های ارزشی را به اعضا معرفی و در اختیار آنها قرار بدهیم تا ارتباط آنها با کتاب همچنان حفظ بشود.

شیخ اکبری ادامه داد: کتاب هایی که در اختیار اعضا قرار می دهیم برگرفته از کتاب های کتابخانه کانون و مقر کتاب کرمان است که با کارشناسی لازم از نظر محتوایی و با توجه به رده سنیافراد در اختیار علاقه مندان به کتابخوانی قرار می گیرد؛ انتظار ما این است اینگونه طرح ها بیشتر بشود زیرا به مشارکت نوجوانان و جوانان در مطالعه و ارتباط خانواده ها با کتاب کمک می کند.

گفتنی است،  باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان از سال ۹۵ کار خود را در کشور با حدود دو هزار باشگاه کتابخوانی آغاز و در دومین سال خود به ۵ هزار باشگاه و تا پایان آذرماه  امسال به ۱۵ هزار باشگاه کتابخوانی در سطح کشور رسیدند که از این تعداد ۹۶۸ باشگاه در شمال استان کرمان فعالیت دارد.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار