191758
۱۶ دی ۱۳۹۷

برپایی نمایشگاه و ورک‌شاپ نقاشی کودک صلح در ابهر

نمایشگاه و ورک شاپ یک روزه نقاشی کودک صلح با عنوان«بچه‌ها برای بچه‌ها» ١٣ دی ماه سال جاری در ابهر برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، نمایشگاه و ورکشاپ  نقاشی کودک صلح با عنوان« بچه‌ها برای بچه‌ها» به همت موسسه پویش حوض نقاشی با همکاری انجمن هنرهای تجسمی، اداره فرهنگ وارشاد اسلامی  و موسسه فرهنگی هنری لوح زرین مانی زنجان  در فرهنگسرای نور ابهر برپا شد.

این ورک‌شاپ با حضور بیش از ۱۰۰ کودک واساتید پیشکسوت هنرهای تجسمی و مدیریت فرهنگسرای نورو اعضای اصلی انجمن هنرهای تجسمی  زیر نظر خانم نسیم فلاحتی برگزار شد.

در این برنامه آثار کودکان استان‌های کرج، تهران، کرمانشاه، همدان و شهرستان ابهر به نمایش گذاشته شد و آثار جمع آوری شده  از کوکان شهر ابهر در نمایشگاه بعدی که در یکی از استان‌ها برگزار خواهد شد هم به نمایش گذاشته  میشود.

نسیم فلاحتی متولد ٦٨ تهران دارای مدرک کارشناسی گرافیک و مدرک مربیگری کودک از جهاد دانشگاهی تهران  که  شرکت در کلاس های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دوره های نقاشی و سفالگری را در کارنامه هنری خود دارد.

این هنرمند آموزش نقاشی را از کودکی زیر نظر استاد پتگر آغاز کرده و دوره های نمایشنامه نویسی را زیر نظر استاد محمد چرمشیر ، دوره های داستان نویسی را زیر نظر استاد چهلتن و دوره های کارگردانی تئاتر زیر نظر استاد کیومرث مرادی در آموزشگاه کارنامه گذرانده است.

شرکت در کارگاه های بازیگری در گروه مونگو زیر نظر همایون غنی زاده و جواد نمکی و کارگاه تصویرگری کودک خانم “ماریت تورن کویست” تصویرگری هلندی از دیگر دوره های این هنرمند است.

 برگزاری نمایشگاه گروهی پوستر و جلد کتاب  سال ۱۳۸۴ تهران، برگزاری نمایشگاه انفرادی نقاشی در گالری خانه ی سینما سال ۱۳۹۴ تهران ، برگزاری نمایشگاه انفرادی نقاشی در گالری شمیده سال ۱۳۹۵ تهران، برگزاری نمایشگاه نقاشی کودک در گالری زمرد شهرداری اسفند۱۳۹۶ تهران، برگزاری نمایشگاه نقاشی کودک تیر ۱۳۹۷ در آموزشگاه بوم زنگ رنگ کرج، برگزاری نمایشگاه نقاشی کودک مهر ۱۳۹۷ گالری نگاه نو همدان، برگزاری کارگاه های نقاشی و خلاقیت در مجموعه ی فرهنگی “کتابِ داستان” تابستان ۱۳۹۷ تهرانهم به عنوان رزومه فرهنگی و هنری فلاحتی گنجانده شده است.

کارگردانی تیاتر مرغ دریایی نوشته ی چخوف سال ۱۳۹۵ تیاتر دانشجویی تهران، نویسندگی و کارگردانی تئاتر کودک  اجرا در سالن بهمن تهران شهریور ۱۳۹۳ ، همکاری با آموزگاه فرهنگی هنری چشمِ من در زمینه ی نویسندگی خلاق و هنر کودک هم از دیگر کارهای هنری این هنرمند است.

فعالیت های داوطلبانه در خیریه ها و فعالیت در زمینه ی صلح و حقوق کودکان هم در کارنامه فلاحتی به چشم می خورد.

حوضِ نقاشی یک پویش شخصی و مردمی است، که توسط خانم نسیم فلاحتی با هدف صلح و شعار بچه ها برای بچه ها از تاریخ ۳ اسفند ۱۳۹۶ با برگزاری نمایشگاه نقاشی در حمایت از کودکان زلزله زده ی کرمانشاه شروع به فعالیت کرده است .

برگزاری کارگاه های رایگان تصویرگری، داستان گویی و شناخت ادبیات کودک و نوجوان با مجموعه ی “کتابِ داستان” تهران وابسته به فرهنگسرای رسانه ، به طور داوطلبانه در تابستان ۱۳۹۷، برگزاری ورک شاپ های خیابانی نقاشی و داستان گویی در محله های محروم اطراف تهران و کاشان و جمع آوری کمک های داوطلبانه ی مردمی و خرید خوراکی برای شب یلدا و پخش آن بین مردم چادر نشین و نیازمند مناطق اطراف بهشت زهرا تهران از جمله اقداماتی است که در قالب این پویش اجرا شده است.

منبع: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار