191737
۱۶ دی ۱۳۹۷
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی؛

حمایت ویژه از فیلم‌های کودک دارای جلوه‌های بصری

فیلم‌های کودک باید دارای جذابیت باشند و ما به همین علت از فیلم‌های دارای جلوه‌های بصری به صورت ویژه حمایت کنیم.

به گزارش کودک پرس ، علیرضا تابش افزود: تهیه کنندگان بخش خصوصی که به حوزه کودک می پردازند مورد توجه فارابی هستد و ما به این قبیل از تهیه کنندگان دست مریزاد می گوییم که برای ” کودک و خانواده ” تولید محتوا می کنند.
وی در خصوص گله های مطرح شده از فارابی که از فیلم های پرهزینه کمتر حمایت می کند،گفت : سینمای کودک، حوزه های وسیعی از جمله تاریخ ، تمدن ، فرهنگ ، هنر و سرگرمی را شامل می شود که با سنین مختلف کودک و نوجوان متناسب است و ما هم با در نظر گرفتن این تنوع، سال گذشته فقط 200 طرح و ایده فیلمنامه را در همین حوزه مطالعه کرده ایم .

مدیرعامل فارابی افزود: شورای سینمای کودک، هر هفته در فارابی تشکیل جلسه می دهد و ما فیلمنامه های زیادی را بررسی کرده ایم که خوشبختانه به تولید رسیده و بتدریج در شبکه اکران قرار گرفته است.

تابش گفت : بنیاد سینمایی فارابی برای حمایت از این نوع فیلم ها تلاش می کند البته باید این فیلم ها در چارچوب اولویت های فرهنگی بنیاد بوده باشد و پیام فرهنگی داشته باشد .

مدیر عامل بنیاد فارابی افزود: لزوما هر فیلمی که سرگرم کننده باشد یا نکته تجاری یا غیر فرهنگی در آن عرضه شود مد نظر ما نیست .
وی درخصوص فناوری های نوین صدا و تصویر گفت : ما سال گذشته کارگروهی در بنیاد سینمایی فارابی تشکیل دادیم که از فیلم هایی که نیاز به فناوری های نوین در صنعت تصویر دارند حمایت کنیم .

تابش ابراز امیدواری کرد که امسال بتوانند از فیلم های کودک و نوجوان که جلوه های بصری و هنری و وجوه فناورانه دارند، بیشتر حمایت کنند .

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار