1917
۳۰ مرداد ۱۳۹۵

باید ارتباط سینما با ارگان‌های مرتبط با کودک و نوجوان تقویت شود

سینما تجربه‌ای است که می‌تواند رسم زندگی کردن را به کودکان و نوجوانان بیاموزد و روی شخصیت و جهان‌بینی آنها تاثیرگذار باشد.

به گزارش کودک پرس    نیکخواه‌آزاد رسیدن به رابطه محکم بین سینما و وزارت آموزش و پرورش را ضروری دانست و افزود: مخاطبان سینمای کودک بیشتر ماه‌های سال در اختیار آموزش و پرورش هستند. از این جهت، اگر طرح‌هایی مثل «سینما مدرسه» و اجرایی شدنشان تقویت شود، ما در آینده به نسل سینما رو و حرفه‌ای که فرهنگ سینما رفتن را آموخته، می‌رسیم.

کارگردان فیلم «علی و دنی» تصریح کرد: باید برای تقویت طرح‌هایی مثل «سینما مدرسه» یا «زنگ سینما» به یک مرحله قبل‌تر برویم و مشکل را در آنجا جستجو کنیم.  باید در این راستا ساز و کاری طراحی شود که از همان مرحله نگارش فیلمنامه، وزارت آموزش و پرورش با اهالی سینما همکاری کند و درگیر ماجرای ساخت و حتی شراکت مالی فیلم‌ها شود. نبود این روند در طول این سال‌ها باعث شده، با فیلم‌هایی روبرو باشیم که برای مثال با سیاست‌های آموزش و پرورش همخوانی دارند، اما هیچ سنخیتی با ذهنیت کودک ندارند.

نیکخواه‌آزاد ادامه داد: راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری بین آموزش و پرورش و سازمان سینمایی، می‌تواند موثر باشد. برای مثال حتی قبل از ساخت فیلم، بلیت‌هایی از طرف آموزش و پرورش پیش خرید و بدین شکل به بحث تهیه‌کنندگی هم کمک شود.

نیکخواه‌آزاد تاکید کرد: ما در حلقه‌های به هم پیوسته ساخت، اکران و جشنواره فقط در بخش جشنواره سینمای کودک و نوجوان حضور داریم. همین مسئله باعث شده ادامه حیات طرح‌هایی مثل «سینما مدرسه» یا «زنگ سینما» سخت شود.

کارگردان فیلم «گنجشکک اشی‌مشی» در پایان گفت: در زمینه اکران فیلم و آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با سینما، احتیاج به یک مدیریت فرهنگی منسجم داریم تا به راهنمایی برای همه مراحل پیشرفت باشد.

 

 

منبع:    باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار