191652
۱۶ دی ۱۳۹۷

«فصلنامه نقد کتاب کودک و نوجوان»به پله هفدهم رسید

هفدهمین شماره «فصلنامه نقد کتاب کودک و نوجوان» با تصویری از مرحوم شکور لطفی، نویسنده پیشکسوت ادبیات کودک و نوجوان، منتشر شد.

به گزارش کودک پرس ، بعد از مدتی توقف، هفدهمین شماره فصلنامه نقد کتاب کودک و نوجوان ویژه بهار 1397 با عکسی از مرحوم شکور لطفی، نویسنده پیشکسوت ادبیات کودک، از سوی انتشارات موسسه خانه کتاب به شکل دیجیتال منتشر شد.

نیکنام حسینی‌پور در سخن مدیر مسئول این شماره به حمایت از تداوم «فصلنامه نقد کتاب» پرداخته و سیدعلی کاشفی خوانساری هم در سرمقاله این شماره به زمینه‌های تداوم انتشار این فصلنامه اشاره کرده است.

نقد داستان تالیف، نقد داستان ترجمه، نقد آثار غیرداستانی، نقد شعر، نقد پژوهی، نقد اقتباس و نقد آثار دیروز عنوان‌های بخش‌های مختلف این نشریه است.

در این شماره از فصلنامه 14 نقد به قلم منتقدانی مانند آناهیتا آروان، کیمیا امینی، مصطفی ایلخانی‌زاده، حسن پارسایی، نسترن حاتمی، نسرین عراقی بصیری، سیدعلی کاشفی خوانساری، روح‌اله مهدی‌پو و مسعود میرعلایی دیده می‌شود.

در این شماره از فصلنامه آثاری از محمدرضا شمس، پروین علیپور، حدیث لزرغلامی، مهدی حجوانی، ناصر یوسفی، رسول یونان، بآتریس مونته‌رو و سیمین وحیدی مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.

کتاب‌های «جادوگر طبقه هشتم»، «دختری که کبوتر شد»، «قصه‌های الفبا» و «وباز هم سفر» از آثار تالیفی و «هیچ‌وقت، هرگز» اثر جو آمپسین اثری است که در بخش داستان ترجمه این شماره مورد نقد قرار گرفته است.

 

 

منبع:‌ ایبنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار