191518
۱۵ دی ۱۳۹۷

نمایش آثار ویژه کودک و نوجوان در پنجمین روز جشنواره عمار

پنجمین روز از نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار با نمایش آثار مختلف «متولد آذر» و «جایزه ویژه» در سینما فلسطین پیگیری می‌شود و سانس ویژه ای نیز به آثار بخش کودک و نوجوان اختصاص یافته است.

به گزارش کودک پرس ، علاقه مندان به آثار عرضه شده در جشنواره مردمی فیلم عمار تا ساعت 22:30 (جمعه) می توانند آثاری چون «عابدان کهنز»، «مردی با سلاح کلمات»، «جایزه ویژه» و «متولد آذر» را ببینند.
مستند «عابدان کهنز» به کارگردانی مجید رستگار در سانس 5 و سالن شماره یک نمایش داده می شود.
این مستند روایتی از شهر «کُهَنز» در شهرستان شهریار است.

این منطقه، مدت ها به حال خود رها شده و رونق خرید و فروش مواد مخدر و وجود باغ هایی در آنجا که منشا بی بند و باری است، شرایط فرهنگی منطقه را ناامن می کند. سپاه گروهی از رزمنده های دفاع مقدس را با خانواده هایشان به آنجا می فرستد تا در شهرکی به نام ولی عصر(عج) سا کن شوند. اهالی جدید، مسجد «امیرالمؤمنین(علیه‌السلام)» را می سازند و در مسیر جهادی دیگر قدم می گذارند. مستند، روایتی از این مسجد دارد که سه شهید و دو جانباز مدافع حرم تقدیم اسلام کرده است.

سالن شماره 3 سینما فلسطین نیز امروز در سانس 6 میزبان مستند «متولد آذر» ساخته سیدرضا حسینی است.
در خلاصه داستان این مستند آمده است که در ابتدای پیروزی انقاب، «مرتضی سرهنگی»، خبرنگار روزنامه «جمهوری اسلامی» می شود و برای تهیه خبر به جبهه می رود. اوایل دهه 60 ، مرتضی در مصاحبه با تعداد زیادی از اسرای عراقی، اسرار نهفته جنگ را از زبان آنها می نویسد.
او از بنیانگذاران دفتر «ادبیات و هنر مقاومت» حوزه هنری است و در آنجا بیش از 500 جلد کتاب را تدوین می کند و پس از مدتی، به عنوان محقق برای ساخت مستندهای دفاع مقدس به «روایت فتح» می رود.
مستند «متولد آذر» روایتی درباره این نویسنده انقلاب اسلامی است.

** برنام های سالن شماره یک 
امروز سالن شماره یک سینما فلسطین در سانس های مختلف میزبان دیگر آثار است.
ابتدا از سانس سوم مستند «شیر ایرانی» به کارگردانی یزدان پرونده نمایش داده می شود.
«مردی با سلاح کلمات» ساخته حسین احمدی نیز دیگر مستندی ا‌ست که در سانس چهارم نمایش داده می‌شود.
در سانس هفتم نیز مستند «شورش علیه سازندگی» به کارگردانی مصطفی شوقی اکران می شود.

** برنامه های سالن شماره 2
امروز فیلم داستانی «خلاف سنگین» به کارگردانی محمدحسین امانی در سانس سوم سالن شماره 2 نمایش داده می شود.
این مستند درباره عده‌ای خلافکار است که، در سلول زندان گِرد هم نشسته ‌اند و در مورد خلاف‌ها و جُرم‌هایی که مرتکب شده‌اند، با افتخار صحبت می‌کنند. بین آنها، جوانی که ظاهرش به افراد مجرم شبیه نیست نیز حضور دارد که مورد تمسخر جمع است تا اینکه جوان، لب به سخن می گشاید.
سالن شماره 2 همچنین میزبان مستندهای «جایزه ویژه» به کارگردانی سیدعلی سیدی در سانس پنجم، «بدون لک» به کارگردانی محمد صادقی رمضانی مقدم در سانس ششم و ساخته عبدالقادر طه زاده در سانس هفتم است.
مستند «شجاعت اسماعیل» درباره اسماعیل شجاعی متولد روستای قره داغ شهرستان بوکان آذربایجان غربی است. او پس از پیروزی انقلاب، وارد سپاه می شود و در دفاع مقدس و مبارزه با منافقان در غرب کشور حضور می یابد.
با شکلگیری جریان تکفیری در سوریه، اسماعیل عزم جهاد می کند و در نهایت در عملیات آزادسازی شهرهای «نبل» و «الزهرا» به شهادت می رسد.

این مستند داستان زندگی او، ویژگی های اخلاقی، رفتاری و نحوه شهادتش را از طریق مصاحبه با همرزمان و خانواده اش به تصویر می کشد.
نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار از نهم تا بیستم دی در سینما فلسطین تهران برگزار می شود.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار