191471
۱۵ دی ۱۳۹۷

مشکل بی‌جایی انجمن نویسندگان پس از ۲۱ سال

در جشن سالگرد تأسیس انجمن نویسندگان کودک و نوجوان بار دیگر موضوع بی‌جایی این تشکل غیردولتی مورد تأکید دست‌اندرکاران آن قرار گرفت.

به گزارش کودک پرس ، جشن بیست و یکمین سالگرد تأسیس انجمن نویسندگان کودک و نوجوان همراه با نکوداشت جعفر ابراهیمی، شاعر و نویسنده کودکان و نوجوانان و شب یلدا با تأخیری چندروزه سه‌شنبه (۱۱ دی‌ماه) برگزار شد.

در این مراسم فریدون عموزاده خلیلی – رییس هیئت‌مدیره این تشکل غیردولتی – اظهار کرد: ما ۲۰ سال است که در این فضا بوده‌ایم، اما ممکن است هر لحظه از شهرداری بیایند و بخواهند این‌جا را بگیرند، این در حالی‌ است که شهرداری باید نهادهای مدنی را تقویت کند؛ نهادی که طی ۲۱ سال گذشته بانی جشنواره‌های مختلفی بوده است و امروز به خود می‌بالد که توانسته نکوداشت مرد دیگری از این دیار را برگزار کند.

او سپس خاطرنشان کرد: از این که ناچار شدیم در جای کوچکی مانند انجمن نویسندگان کودک و نوجوان نکوداشت فردی همچون جعفر ابراهیمی را برگزار کنیم هم خوشحال هستیم و هم اندوهگین؛ چرا برای چنین افرادی در چنین فضاهایی نکوداشت برگزار شود؟ با این حال این افراد با سادگی و صداقت خود آمده‌اند تا مراسم جشن و تقدیری را برای شما که سایه‌تان سال‌هاست بر سر کودکان این مرز و بوم است، داشته باشند.

در ادامه مراسم الهام فخاری – عضو شورای اسلامی شهر تهران – گفت: یکی از برنامه‌هایی که ما درصدد تامین آن هستیم، راه‌اندازی «خانه کودک ایران» در شهرهای دوستدار کودک است. می‌توان برای این منظور برخی از خانه‌های میراث فرهنگی را مد نظر قرار داد. البته این فعلا یک ایده شخصی است اما می‌توان روی آن کار کرد.

او افزود: بزرگداشت شخصی همچون جعفر ابراهیمی را می‌توان در پنج نقطه شهر تهران با توجه به این که او از نویسندگان مطرح این شهر است، در پارک‌ها و فرهنگسرا اجرا کرد. اگر قرار است کسی به داد تهران برسد بچه‌ها و دوستداران آن‌ها هستند و این برنامه می‌تواند به صورت فصلی اجرا شود.

سپس اسدالله شعبانی – شاعر کودکان و نوجوانان – در این مراسم اظهار کرد: امروز سالگرد میلاد مسیح (ع) است و ما این روز را به همه مردم دنیا شادباش می‌گوییم. من به شدت مخالف نگاه تفکیکی و تبعیض‌گرایی در جامعه هستم. باید به دور از جنگ و در کمال صلح برای شادی همه مردم در همه نقاط جهان آرزو کرد.

او درباره جعفر ابراهیمی نیز گفت: من و جعفر ۲۵ سال تمام با هم بودیم و خیلی از کارها و ارزش‌های‌مان مشابه همدیگر است. ما برای ساختن دنیای رنگارنگ تلاش کرده‌ایم. سلوک روحی ابراهیمی موضوعی است که می‌تواند الگو باشد. جعفر ابراهیمی فردی است که خود خود خودش است. بسیاری مصلحتی به دنیا نگاه می‌کنند و اصرار دارند پیراهن امپراتور را نگه دارند، اما او همیشه خودش بوده است و این موضوعی قابل تقدیر است.

شعبانی افزود: ابراهیمی را می‌توان با کارهایش شناخت. او قانع، ساده و راحت است و حس عاطفی شدید را می‌توان در آثار او دید؛ اگرچه  نقاط ضعفی هم دارد. از جمله وقتی واژه کم می‌آورد یک شادمانه وسط کارهایش قرار می‌دهد و همچنین از ضمیر «من» استفاده زیادی می‌کند. به‌ هر حال او شاعری است که شعرهای زیادی را سروده و همه شعرهایش دلنشین است.

جعفر ابراهیمی هم در این مراسم گفت: ۲۱ سال از تاسیس انجمن نویسندگان کودک و نوجوان گذشت. نسل ما که شروع‌کننده ادبیات کودک و نوجوان بود امروز رو به پیری است، اما بعد از ۲۱ سال تلاش این انجمن، افرادی همچون من و انجمن ما همچنان دغدغه‌ جا دارد. رویای من و هم‌نسلانم این است که  روزی کسی خواهد آمد که همه چیز را درست می‌کند، همان‌طور که فروغ فرخزاد می‌گفت.

این شاعر تاکید کرد: ان‌شاء‌الله در سال‌های آتی خبرهای خوبی پیش روی انجمن باشد و جایی داشته باشد که بتواند بر آن تابلویی نصب کند که همگان بتوانند آن را ببینند.

در پایان این مراسم جوایزی به این شاعر و نویسنده کودک و نوجوان اهدا شد.

منبع: ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار