191279
۱۲ دی ۱۳۹۷

۱۱۰۳ کودک زنجانی از خدمات بهبود تغذیه‌ای بهره‌مند شدند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و ۱۰۳ کودک زیر پنج سال زنجانی از خدمات بهبود تغذیه این نهاد بهره‌مند شده‌اند که در این خصوص بیش از ۹ میلیارد و ۹۰ میلیون ریال از محل منابع داخلی کمیته امداد هزینه شده است.

به گزارش کودک پرس ، هدایت صفری افزود: از مجموع کودکان تحت پوشش، 438 نفر در مناطق محروم و کم برخوردار استان ساکن هستند که برای تهیه سبد غذایی این کودکان سه میلیارد و 580 میلیون ریال هزینه شده است.
وی اظهار داشت: به‌منظور کمک به تغذیه 20 مادر باردار و شیرده نیازمند در سطح این استان 176میلیون و 120هزار ریال در طی 9ماهه سال جاری هزینه شده است.

این مسئول اضافه کرد: در طرح کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر پنج سال گروه های هدف از طریق مراکز و خانه‌های بهداشت استان شناسایی‌ و به دفاتر کمیته امداد در سطح این استان معرفی می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان ادامه داد: علاوه بر آن این نهاد 170نفر از مددجویان تحت حمایت را در قالب سایر گروه های هدف تحت پوشش دارد که از این تعداد 45 نفر بیماران خاص و صعب العلاج، پنج نفر پیوند اعضا، 25نفر بیمار دیابتی و 95 نفر دیگر از بیماران داخلی حاد هستند که برای تهیه سبد غذایی این افراد نیز مبلغ یک میلیارد و 190 میلیون ریال هزینه شده است.
وی یادآوری کرد: در مجموع برای کمک به بهبود تغذیه، یک هزار و 103 کودک زیر پنج سال، 20مادر باردار و شیرده و170نفر از سایر گروه ها در استان زنجان از ابتدای امسال تاکنون بیش از 14 میلیارد و 500 میلیو ن ریال هزینه شده است.

صفری افزود: خدمات درمانی و بهداشتی این نهاد در قالب سرفصل‌های مختلف بر اساس نیاز جامعه هدف ارائه می‌شود که این مهم در راستای ارتقای شاخص‌های بهداشتی گروه های مختلف مددجویی تحت حمایت این نهاد است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان خاطرنشان کرد: خیران و نیکوکاران می توانند کمک های نقدی خود را برای تامین هزینه های بهداشتی و درمانی و نگهداری گروه های تحت پوشش از طریق درگاه الکترونیکی #024*8877*و یا با مراجعه حضوری به دفاتر کمیته امداد در سراسر استان اقدام کنند.

 

هم اکنون 34 هزار و 249 نفر تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان هستند، که در مجموع 4.1 درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار