191276
۱۲ دی ۱۳۹۷

شگفتی‌سازی نوجوان اوتیسمی با حفظ کامل قرآن

عقب‌ماندگی ذهنی نتوانست «یوسف شاهین»، نوجوان ۱۲ ساله اوتیسمی شهرک «سلفیت» در کرانه باختری رود اردن را از حفظ کامل قرآن بازدارد.

به گزارش کودک پرس ، «یوسف شاهین»، که از بدو تولد به بیماری اوتیسم مبتلا بوده، دارای پراکندگی ذهنی با حرکات جسمانی زیاد است، اما حافظه‌ای قوی دارد که به او قدرت محاسبات ریاضی در فرصتی کوتاه و همچنین، حفظ کتاب خدا در زمانی کم را داده است.

«ایناس شاهین»، مادر یوسف در ارتباط با او می‌گوید: زمانی که فرزندم به دنیا آمد نمی‌دانستم از بیماری اوتیسم رنج می‌برد و این مشکل را زمان ورود او به مدرسه متوجه شدم. معلمان با زیر نظر گرفتن او بیان کردند که یوسف تنها اعداد و محاسبات ریاضی را متوجه می‌شود، بنابراین او را برای انجام معاینات نزد پزشک بردم تا این که مشخص شد یوسف مبتلا به بیماری اوتیسم است.

وی گفت: «یوسف پنجمین فرزند ماست و علاقه زیادی به اعداد و محاسبات ریاضی دارد. کم کم میل او به سمت علوم قرآنی رفت. در کلاس سوم همه وقت خود را با قرآن می گذراند و زمانی که وارد کلاس چهارم شد تلاش کرد کلمات را به سختی تلفظ کند. من سعی کردم حروف زبان عربی را با استفاده از روش‌های مختلف به او یاد دهم اما این کار تنها از طریق قرآن کریم ممکن بود و بدین گونه علاقه او به قرآن هر لحظه بیشتر می‌شد تا این که توانست همه قرآن را حفظ کند».

 

مادر یوسف بر نقش مادر بزرگ ۷۰ ساله او در حفظ کتاب خدا توسط یوسف تاکید و تصریح کرد: وی که خود چند جزء از قرآن را حفظ بود، دائما یوسف را در کنار خود می‌نشاند و در مقابل او قرآن می‌خواند. من نیز برخی آیات را برای یوسف می خواندم و او آنچه من خوانده بودم را تکرار می‎کرد.

وی افزود: مشغول بودن من به کارهای روزانه یوسف را رنج می‌داد و از من می‎خواست کار را رها کرده ودر کنار او بنشینم و قرآن تلاوت کنم.

مادر یوسف همچنین از شنیدن تلاوت قاریان قرآن از تلویزیون توسط فرزندش گفت، تا جایی که او قاریان مختلف را به محض شنیدن صوت آنها تشخیص می‌داد.

 

«فراس ذیاب»، یکی از معلمان مدرسه «مسقط» در شهرک سلفیت که یوسف وی را معلم معنوی خود می‎داند، نیز در ارتباط با او گفت: زمانی که من وارد مدرسه می‌شوم یوسف یک لحظه من را ترک نمی‌کند و هرجا می‌روم با من می‌آید تا جایی که گاه به سختی او را وارد کلاسش می‎کنم. و از ابتدای صبح و ورودش به مدرسه نزد من می‎آید و از من می‎خواهد به تلاوت او گوش دهم.

وی اظهار می‎دارد: زندگی یوسف با قرآن گره خورده، من بارها به او کتاب‎های قصه داده‌ام اما فایده نداشته است.

 

معلم یوسف از نام‌نویسی او در مسابقات حفظ قرآن از سوی مدرسه خبرداد و ابراز امیدواری کرد: وزارت اوقاف فلسطین به این نوجوان اوتیسمی توجه ویژه‎ای داشته باشد.

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار