191183
۱۱ دی ۱۳۹۷
در سیستان و بلوچستان؛

۲۲ هزار کودک بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش بر می‌گردند

طرح ملی کمک به بازگرداندن کودکان بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش، از امروز، ۱۱ دی‌ماه به‌منظور جذب ۲۱ هزار و ۸۲۲ کودک بازمانده از تحصیل استان اجرایی می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، طرح ملی کمک به بازگرداندن کودکان بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش، از امروز، ۱۱ دی‌ماه به‌منظور جذب ۲۱ هزار و ۸۲۲ کودک بازمانده از تحصیل استان اجرایی می‌شود.
لیلا توحیدنیا، معاون مدیرکل دفتر آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست طرح ملی کمک به بازگشت کودکان بازمانده از تحصیل استان، بیان کرد: وجود کودکان بازمانده از تحصیل یک واقعیت تلخ در جامعه ما است؛ باید علل ترک تحصیل افراد را شناسایی کرده و سعی در رفع آن داشته باشیم.
وی با بیان اینکه شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل در کشور و به‌ویژه در استان سیستان وبلوچستان که بالاترین آمار را در این زمینه دارد، در حال انجام است، افزود: بر اساس شرح وظایف قانونی و آیین نامه چتر ایمنی رفاه، مسئولیت کاهش فقر آموزشی در کشور بر عهده این وزارتخانه گذاشته شده است.

معاون مدیرکل دفتر آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: از سال ۹۴ با هماهنگی میان وزارت تعاون و آموزش و پرورش، تعداد ۱۳۴ هزار کودک بازمانده از تحصیل شناسایی شد؛ بنابراین اقدامات جذب این افراد آغاز شد و در سال تحصیلی گذشته، این آمار به ۹۶ هزار نفر کاهش یافت.

وی ادامه داد: از میان ۹۶ هزار کودک بازمانده از تحصیل نیز در مقطع شش تا ۱۱ سال، ۲۱ هزار و ۲۸۸ نفر شناسایی شدند که نشان می‌دهد شهرستان‌های زاهدان، چابهار و سرباز بیشترین آمار بازمانده از تحصیل را در خود جای داده است.

توحیدنیا بیان کرد: بررسی‌ها نشان داده است، تعدادی از این کودکان که آمار آن‌ها مشخص است، به‌دلیل معلولیت از رفتن به مدرسه باز می‌مانند؛ یکی دیگر از دلایل عمده که بخش قابل توجهی را به خود اختصاص داده، فقر خانواده است؛ سهل‌انگاری برخی خانواده‌ها نیز از دیگر علل است.

 

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار