191180
۱۱ دی ۱۳۹۷
در حاشیه آموزش؛

صیاف: بسیاری از کودک‌آزاری توسط ناپدری یا نامادری رخ می‌دهد

مستشار شعبه سه دادگاه کیفری یک اصفهان گفت: بسیاری از کودک‌آزاری‌ها بعد از ازدواج مجدد والدین و توسط ناپدری یا نامادری اتفاق می‌افتد.

به گزارش کودک پرس ، مهرداد صیاف صبح امروز -سه شنیه ۱۱ دی ماه- در نشست بررسی آسیب‌های اجتماعی تلگرام با عنوان “در حاشیه مدارس” اظهار کرد: امروز در عصر رشد تکنولوژی زندکی می کنیم، هجوم افسار گسیخته شبکه های اجتماعی تمام زندگی دانش آموزان را دربر گرفته اند. رشد تکنولوژی موجب آسیب های جدیدی می‌شود که برای جلوگیری از آن‌ها باید سواد رسانه ای و خودمراقبتی ها را افزایش داد.

وی افزود: در اصل ۲ قانون اساسی جمهوری اسلامی بند شش به کرامت انسانی توجه شده؛ ضمن اینکه جمهوری اسلامی عضو کنوانسیون حقوق کودک است و قوانین تصویب شده در مجلس شورای اسلامی در راستا حمایت از کودکان است. امروزه شیوه آموزش در دنیا تغییر پیدا کرده و باید فعالیت های بیشتری را در این راستا داشته باشیم تا کودکان برای مقابله با آسیب‌های جدید آماده شوند.

مستشار شعبه سه دادگاه کیفری یک اصفهان ادامه داد: در مورد برخی از آسیب‌هایی که دانش آموزان را تهدید می ‌کند نمی توان تمام تقصیر را بر گردن آموزش و پرورش یا قوه قضاییه انداخت. باید تکنیک گفت و گو را در خانواده ها و مدرسه رشد داد تا کودکان و نوجوانان به جای مطرح کردن نیازها و مشکلات خود با هم سن و سالانشان که تجربه درستی ندارند و در برخی موارد مشکلات جدید ایجاد می‌کنند، با خانواده خود صحبت کنند.

صیاف ادامه داد: توجه خاص رسانه ها به مسائل و آسیب های اجتماعی به خاطر مسائل است که سالانه رخ می دهد که البته در کشور ما به واسطه وجود عرف ها و دین وقوع برخی آسیب ها نسبت به دنیا کمتر است. با توجه به رشد تکنولوژی باید کلاس های توجیهی و آموزشی برای خانواده ها و کادر آموزشی برگزار شود. مدیر مدرسه باید غم خوار دانش آموزان باشد نه اینکه با بداخلاقی و پرخاش با دانش اموز برخورد کند.

وی با بین اینکه به دلیل اینکه کودکان به رشد فیزیکی و ذهنی نرسیده اند و بیشتر در خطرند، گفت: هر مدرسه نیاز به یک روانشناس و دفتر حمایت از کودکان نیاز دارد. البته باید توجه داشت که بسیاری از کودک آزاری ها بعد از ازدواج مجدد والدین و توسط ناپدری یا نامادری رخ می دهد.

 

 

 

 

منبع: ایمنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار