191126
۱۱ دی ۱۳۹۷
مدیر نظارت بر امور دارو در دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

نگهداری دارو در منزل خطراتی به همراه دارد

مدیر نظارت بر امور دارو و مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: دارو کالایی با شرایط نگهداری ویژه است که در صورت عدم رعایت صحیح شرایط نگهداری آن، پیامدهایی به دنبال خواهد داشت.

به گزارش کودک پرس ، محمدحسین خیاط کاشانی مدیر نظارت بر امور دارو و مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: بیش از نیمی از داروها در منازل طبق شرایط کارخانه سازنده (مانند رعایت دما، رطوبت و نور) نگه داری نمی شوند، لذا نگهداری دارو در منزل، اقدام خطرناکی است، به طوری که با بهم خوردن شرایط نگهداری، پایداری داروها از بین می رود و به ماده بی اثر تبدیل می شود و یا در برخی موارد ممکن است اجزای سازنده دارو به ترکیبات سمی تبدیل شوند که این موضوع در مورد داروهای حیاتی بسیار حائز اهمیت است.

وی در ادامه افزود: نگهداری بیش از حد داروها در خانه موضوعی است که همواره مورد توجه بسیاری از جوامع در دنیا است و بسیاری از مطالعات در این خصوص صورت گرفته است و سعی بر این است که با افزایش سطح فرهنگ عمومی میزان انباشت داروها در منازل کاهش یابد.

 

خیاط کاشانی در پایان تصریح کرد: دارو کالایی با شرایط نگهداری منحصر به فردی مانند رعایت دما، رطوبت و نور است که در صورت عدم رعایت صحیح شرایط نگهداری آن، پیامدهایی به دنبال خواهد داشت و با توجه به قیمت بالای دارو، هزینه های زیادی به بیماران و سیستم درمانی کشور تحمیل خواهد شد.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار