191112
۱۱ دی ۱۳۹۷
در جلسه نمایندگان منتخب شورای انجمن اولیا و مربیان استان‌ها مطرح شد؛

از دغدغه «اتوبوس عزل و نصب مدیران» تا «گلایه از آغاز ساعت مدارس»

در جلسه نمایندگان منتخب شورای انجمن اولیا و مربیان استان‌ها، مواردی چون عزل و نصب‌های سیاسی در آموزش و پرورش، ساختار نه چندان قوی انجمن اولیا و مربیان و گلایه از آغاز ساعت مدارس مطرح شد.

به گزارش کودک پرس ، جلسه ملاقات وزیر آموزش و پرورش با نمایندگان منتخب شورای انجمن اولیا و مربیان استان‌ها، در سالن جلسات دفتر وزارتی برگزار شد.

سید ابوالفضل حسینی نماینده اولیا از اصفهان به  سیاسی‌گری در انتصابات اشاره کرد و گفت: بعد از پیروزی یک حزب، شاهد اتوبوس عزل و نصب هستیم که به نفع کشور نیست.

وی با اشاره به اینکه باید مدیران شایسته در آموزش و پرورش کار کنند، افزود: دیوان‌سالاری عظیم و طویل در آموزش و پرورش باید مورد توجه و بازنگری قرار گیرد.

حسین‌زاده نماینده اولیا از خراسان رضوی اظهار کرد: رشد و توسعه انجمن اولیا و مربیان تقریباً از کار افتاده است. قبلا رئیس انجمن اولیا و مربیان، قائم‌مقام بود ولی الان فقط مدیرکل است.

موسی جاودان نماینده اولیای هرمزگان گفت: در کتاب‌های درسی مهارت «نه» گفتن به دانش‌‌آموزان یاد داده می‌شود اما دانش‌‌آموز باید لباس فرم بپوشد و هیچ اراده‌ای در انتخاب این لباس ندارد.

 

وی با گلایه از شروع مدرسه در دوره ابتدایی از ساعت «۷:۳۰» بیان کرد: کلاس‌های دانشگاه از ساعت ۸ صبح است اما دانش‌آموز اول دبستان باید ۷:۳۰‌ صبح به مدرسه برود.

جاودان با تجلیل از تماشای مسابقه فوتبال در مدارس، گفت: توقع این بود که فردای شب یلدا کلاس‌های درس از ۹ صبح شروع می‌شد.

مجید شاه‌اویسی نماینده اولیا از کردستان بر فعالیت گروه پرورشی و آموزشی اولیا با تأکید بر محوریت مهارت‌های زندگی اشاره کرد و افزود: محور فعالیت نظام آموزشی بر حفظیات است که باید تغییر کند.

 

رضا خسروی نماینده اولیا از مازندران بر موضوع فعال شدن انجمن اولیا و مربیان به عنوان حامی دانش‌‌آموزان مستعد در ساخت های مختلف آموزشی تأکید کرد.

ابراهیم همتی نماینده اولیا از استان قزوین نیز گفت: برای تحول در آموزش و پرورش باید تحول در انجمن اولیا و مربیان صورت گیرد و برای تحول در انجمن اولیا و مربیان نیازمند کار تشکیلاتی است و بهینه‌سازی انجمن باید در دستور کار قرار گیرد.

عبدی نماینده اولیا از استان کرمانشاه گفت: کار تعلیم و تربیت کار دشواری است و باید از ظرفیت های نهادهای دیگر برای پیش بردن آن بهره برد.

 

وی ادامه داد: در پروژه نماد که نظام مراقبت اجتماعی است از همه امکانات ۹ دستگاه استفاده می‌شود و با این برنامه می‌توان از آسیب‌ها و رفتارهای پر خطر دانش‌آموزان پیشگیری شود.

میری نماینده اولیا از استان سیستان و بلوچستان گفت: جای نیازسنجی و نظر سنجی در آموزش و پرورش خالی است و پیشنهاد می‌کنیم سیاست زدگی‌ها از آموزش و پرورش حذف شود و نسخه بومی برای استان‌ها در نظر گرفته شود و با توجه به وسعت جغرافیایی استان سیستان و بلوچستان دو اداره کل آموزش و پرورش برای استان در نظر گرفته شود.

ذولفقاری نماینده اولیا از استان مرکزی نیز اظهار کرد: در مسیر تربیت به فضلیت رساندن دانش‌آموزان حائز اهمیت است؛ آموزش سپردن دانسته‌ها به دیگران است و آموزش و پرورش هنری است که راه رسیدن فرد به حیات طیبه است.

 

وی اضافه کرد: تعلیمات خود مدیریتی، اهمیت ویژه‌ای دارد و اگر این تعلیمات تحقق پیدا نکند نمی‌توان استراتژی‌های لازم را به دانش‌‌آموزان آموخت؛ پیشنهاد می‌کنم آموزش‌های تعلیمی و تکمیلی در آموزش و پرورش ارائه شود.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار