191042
۱۰ دی ۱۳۹۷

«سواد حقوقی کودک» منتشر شد

کتاب «سواد حقوقی کودک» به قلم ابراهیم شکا منتشر شد.

به گزارش کودک پرس ، بنا بر اعلام، این کتاب برای آشنایی با حقوق کودکان و نکات آموزش حقوق دانش‌آموز از پیش‌دبستانی تا دبیرستان و قوانین مرتبط  به آن منتشر شده است.

در معرفی انتشارات مدرسه از این کتاب عنوان شده است: کودکان آسیب‌پذیرترین گروه جامعه انسانی، نخستین کسانی هستند که در معرض هجوم مستقیم مشکلات و فشارهای ناشی از زندگی بزرگ‌ترها قرار می‌گیرند و آن را تحمل می‌کنند. امروزه در کشورهای مختلف میلیون‌ها کودک در سراسر جهان به دلایل بی‌سرپرستی، ضعف در بنیان خانواده و… تن به کار اجباری و مواد مخدر و…می‌دهند و به تعبیری حقوق آنان نقض می‌شود. البته  اسلام، بیش از مکتب‌های دیگر، برای کودکان ـ این گروه آسیب‌پذیر جامعه – حقوق قائل شده است، زیرا با رعایت این حقوق، آینده کشور با وجود انسان‌های شایسته، تضمین خواهد شد. اما تا چه میزان مسوولین  به خصوص والدین که بیشترین مسوولیت را در قبال کودکان دارند از این قوانین مطلع هستند و آن‌ها را به کار می‌گیرند. البته  مقالات و نوشته‌های زیادی در این مورد به قلم حقوقدان‌ها و…به رشته تحریر درآمده است. اما کتاب «سواد حقوقی کودک»  علاوه بر آشنایی حقوق کودکان، در سه بخش به نکات آموزشی حقوق دانش‌آموز از پیش‌دبستان تا دبیرستان و قوانین مرتبط با آن پرداخته است. در بخش اول، اصول و مبانی حقوق کودک از دیدگاه اسلام و اعلامیه‌های جهانی، در بخش دوم، پودمان‌های آموزشی حقوق کودک و در بخش سوم، قوانین و مقررات حمایت از حقوق کودک مورد توجه است.

 

کتاب «سواد حقوقی کودک» با ۲۰۸ صفحه و به قیمت ۳۵هزار تومان در فروشگاه‌های سراسر کشور  و فروشگاه مجازی انتشارات مدرسه به آدرس enma.ir  در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

 

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار