190895
۱۰ دی ۱۳۹۷
با موضوع کودک‌آزاری؛

درخواست کارگردان فیلم «اتاق تاریک» از آموزش و پرورش برای توصیه این فیلم به والدین

روح‌الله حجازی نویسنده و کارگردان فیلم «اتاق تاریک» که با موضوع کودک‌آزاری ساخته شده است، از آموزش و پرورش خواست که این فیلم را به والدین برای دیدن توصیه کند. تا بلکه نسبت به موضوع کودک‌آزاری هوشیارتر شوند.

به گزارش کودک پرس ، روح‌الله حجازی نویسنده و کارگردان سینمای ایران که فیلم‌هایی چون «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو»، «هیهات»، «مرگ ماهی» و « زندگی خصوصی آقا و خانم میم» را در کارنامه هنری خود دارد این روزها تازه‌ترین فیلم خود به نام «اتاق تاریک» را بر پرده سینماهای کشور دارد. موضوعِ فیلم «اتاق تاریک» کودک آزاری است و همین موضوع تقریبا خاص و کم‌بسامد باعث شده چه در زمان اولین اکران فیلم در جشنواره فیلم سلامت و چه در زمان اکران عمومی فیلم طی روزهای اخیر شاهد اظهارنظرها و نقدهای بسیاری در فضای رسانه‌ای کشور درباره این اثر سینمایی باشیم.

علاوه بر فضای داخلی، این فیلم تا امروز موفقیت‌هایی در جشنواره‌های بین‌المللی کسب کرده که جایزه بهترین فیلم بیست و سومین دوره جشنواره «کرالا»ی هند و جایزه بهترین فیلم از پنجمین جشنواره فیلم «هانوی» ویتنام از جمله آنهاست.

والدین باید به دیدن این فیلم بنشینند

حجازی که مدتی پیش در چهل و هشتمین جشنواره فیلم‌های آموزشی و تربیتی رشد نیز شرکت کرده بود درباره اهمیت آموزشی و تربیتی این فیلم اظهار کرد: تقریبا همه هنرمندان، اندیشمندان، صاحب‌نظران، روانشناسان تربیتی و متخصصان تعلیم و تربیت بعد از دیدن فیلم بر این نظر متفق بودند که «اتاق تاریک» فیلمی برای همه خانواده‌هاست و والدین باید به دیدن این فیلم بنشینند.

وی به اهمیت نقش آموزش و پرورش در آگاهی بخشی به خانواده‌ها در موضوعات حساسی مثل کودک‌آزاری اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش اگر در اطلاع‌رسانی درخصوص موضوعات مربوط به کودکان و نوجوانان و سلامت فکری و تربیتی آنها خود را مسئول می‌داند، باید این فیلم را برای والدین اکران کند، یا دیدن آن را به همه خانواده‌ها توصیه کند.

این فیلمساز افزود: با توجه به گستردگی پوشش آموزش و پرورش در کشور و با توجه به اینکه تا امروز در هیچ فیلمی به این موضوع حساس پرداخته نشده است، فرصت خوبی است که آموزش‌وپرورش با توصیه این فیلم به والدین و اطلاع‌رسانی درباره آن خانواده‌ها را درباره موضوع مهم «کودک‌آزاری» آگاه کند.

«اتاق تاریک» در جشنواره رشد بایکوت شد

کارگردان «اتاق تاریک» ضمن اشاره به حضور این فیلم در جدیدترین دوره جشنواره فیلم رشد گفت: من با بعضی از مسئولان آموزش و پرورش از جمله مدیران دفتر تالیف کتاب‌های درسی، مسئولان جشنواره رشد و همکاران دفتر تکنولوژی آموزشی صحبت کردم و آنها شفاها فیلم را تایید کردند و به تشویق ما پرداختند و قول مساعدت دادند ولی هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است، و متاسفانه طی داوری‌های جشنواره رشد هم فیلم به‌طور ضمنی بایکوت شد و به نوعی کنار گذاشته شد و فیلم‌هایی به جوایز جشنواره رسیدند که نگاه آموزشی و تربیتی‌شان چه بسا ضعیف‌تر بود.

وی افزود: به هرحال داوران و برگزارکنندگان جشنواره رشد قطعا دیدگاه خودشان را دارند ولی اگر آموزش و پرورش که متولی پرورش آینده‌سازان کشور است ادعای حمایت از آثار با اهداف تربیتی و آموزشی را دارد، بیاید در کنار فیلم بایستد، از فیلم حمایت کند و فضایی فراهم کند تا فیلم بهتر دیده شود. چرا که این فیلم با دغدغه آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها و با هدف پیشگیری از آسیب‌های احتمالی به فرزندان این آب و خاک ساخته شده است.

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار