190807
۰۹ دی ۱۳۹۷

خطرات و آسیب‌های اعتیاد به نسل نوجوان و جوان بیان شود

استاندار آذربایجان‌شرقی، گفت: نباید تصور کنیم که بیان خطرات و آسیب‌های اعتیاد به نسل جوان و نوجوان، بدآموزی دارد، این مسائل باید به‌صورت شفاف برای خانواده‌ها و جوانان گفته شود.

به گزارش کودک پرس ، محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی، در نشست شورای هماهنگی مواد مخدر استان، ضمن قدردانی از زحمات دست‌اندرکاران حوزه مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر، بر ریشه‌یابی معضل اعتیاد تأکید کرد و گفت: اگر ریشه‌های اعتیاد را پیدا نکنیم همواره در موضع انفعال خواهیم بود.

وی با بیان اینکه اعتیاد یک بیماری است و جمعیت جوان ما در معرض این بیماری هستند، افزود: متأسفانه جامعه ما در برخی از شاخص‌های فرهنگی پس‌روی داشته است که این نشان می‌دهد ما به ریشه معضلات فرهنگی توجه نکرده‌ایم.

 

پورمحمدی با بیان اینکه آموزش و قانون دو رکن اصلی جوامع پیشرفته است، گفت: نباید تصور کنیم که بیان خطرات و آسیب‌های اعتیاد به نسل جوان و نوجوان، بدآموزی دارد، این مسائل باید به‌صورت شفاف برای خانواده‌ها و جوانان گفته شود و این امر نیازمند فرهنگ‌سازی است؛ البته در حوزه مقابله و مبارزه فیزیکی نیز اقدامات قانونی باید انجام شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی، بر توسعه مشارکت‌های مردمی و جذب کمک‌های خیرین در حوزه مبارزه با اعتیاد نیز تأکید کرد و گفت: اگر بتوانیم گروه سنی جوان و نوجوان را از این برهه خاص که درگیر مشکلات اقتصادی و بیکاری برای جوانان هستیم به سلامت عبور دهیم نسل آینده نسلی سالم و بانشاط خواهد بود؛ بنابراین امروز مسئولیت سنگینی بر عهده داریم.

 

پورمحمدی همچنین به اقدامات ارزشمندی که در استان و شهر تبریز در حوزه مبارزه با مواد مخدر انجام شده است، اشاره کرد و گفت: پاکسازی تبریز از وجود معتادان متجاهر نشان‌دهنده یک سازمان اجتماعی تمرین‌شده است که باید به سایر شهرها گسترش یابد.

 

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار