190728
۰۸ دی ۱۳۹۷
مصطفی رحماندوست گفت؛

اهمیت فضای دبستان در شکل‌گیری شخصیت کودک

مصطفی رحماندوست شاعر، قصه‌نویس و مترجم کتاب‌های کودک و نوجوان به اهمیت شکل‌گیری شخصیت کودکان در دبستان اشاره کرد و گفت: قصه‌گویی برای آنها موجب می شود تا کتابخوان پرورش پیدا کنند.

به گزارش کودک پرس ،مصطفی رحماندوست در جشن امضای کتاب و نشست آموزشی قصه گویی افزود: قصه گویی اثرهای شگرفی بر کودکان دارد و پدران و مادران باید آن را یاد بگیرند زیرا خواندن قصه و شعر راحت تر و تاثیرگذارتر می شود.
وی با تاکید بر فراگیری فن داستان گویی بیان کرد: اگر می خواهیم فرزندان کتابخوانی داشته باشیم، باید کتاب بخریم و برای آنها بخوانیم چرا که ما تمایل بیشتری به شنیدن داریم.
این شاعر، قصه‌نویس و مترجم کتاب‌های کودک و نوجوان اضافه کرد: اگر به شعر و قصه توجه نشود، آموزش و یادگیری روی نمی دهد؛ بهترین کار برای کمک به کودکان، خواندن به ویژه قصه گویی برای آنها است.

وی یادآور شد: برخی پژوهش ها نشان داده که مطالعه بر روی جنین نیز اثر می گذارد اما هیچ برنامه ریزی برای زندگی کودکان در کشور وجود ندارد.

رحماندوست تصریح کرد: شیوه زندگی و رفتار ما در ایران مشکل دارد، پدران و مادران بیشتر سرگرم تلویزیون و تلفن همراه هستند در حالی که کشورهای پیشرفته برای همه ساعت های زندگی کودک از خوردن و خوابیدن گرفته تا تماشای فیلم و مطالعه برنامه ریزی می کنند.
وی افزود: بسیاری از رسانه ها درباره تاثیرهای منفی فناوری و تلفن های همراه بر میزان مطالعه در ایران پرسش می کنند اما در واقع بسیاری کشورها با وجود نداشتن برخی محدودیت ها و برخورداری از وسایل ارتباطی پیشرفته، سطح مطالعه بالاتری از ما دارند.
این شاعر، قصه‌نویس و مترجم کتاب‌های کودک و نوجوان با اشاره به اهمیت فرهنگ استفاده از فضای مجازی عنوان کرد: اگر ما این فرهنگ را در خود پرورش دهیم و پس از آن به فرزندان خود منتقل کنیم، تهدیدها کاهش می یابد.

جشن امضای کتاب و نشست آموزشی قصه گویی از جمله برنامه های جنبی سومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان بود که با حضور جمعی از علاقه مندان در محل مصلی بقیه الله الاعظم (عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف علیه‌السلام) این شهر برگزار شد.

سومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان با افزون بر 63 هزار عنوان کتاب در 176 غرفه از تاریخ پنجم تا یازدهم دیماه از ساعت 15 تا 21 برای بازدید علاقه مندان دایر است.

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار