190722
۰۸ دی ۱۳۹۷

نوجوان ۱۷ ساله فلسطینی به ۳۵ سال حبس محکوم شد

دادگاه صهیونیستی یک نوجوان ۱۷ ساله فلسطینی را به ۳۵ سال حبس محکوم کرد.

به گزارش کودک پرس ، دادگاه رژیم صهیونیستی، «ایهم صبّاح» نوجوان 17 ساله فلسطینی را که از سه سال پیش در زندان های صهیونیستی به سر می برد، به 35 سال حبس و پرداخت غرامت مالی یک میلیون شکلی (250 هزار دلار) محکوم کرد.

دادگاه صهیونیستی او را به تلاش برای زخمی کردن نظامیان صهیونیست در مجتمع صهیونیست نشین رامی لیوی در شرق رام الله در سال 2015 متهم کرد. در آن زمان، یک نظامی صهیونیستی در حادثه مذکور به هلاکت رسیده بود.

مجروحیت و اسارت

رژیم صهیونیستی در زمان وقوع حادثه مذکور به وارد کردن زخم های عمیق به صبّاح و دوستش؛ «عمر ریماوی» در اثر تیراندازی نظامیان خود بسنده نکرد، بلکه اقدام به بازداشت آنها با زخم های شدید و خطرناک کرد و این در حالی است که برخی طرف ها از شهادت آنها خبر داده بودند.

ایهم در جریان تیراندازی نظامیان صهیونیست از ناحیه کتف راست و پای چپش زخمی شده بود که این مساله منجر به قطع رگ دست وی و انجام عمل جراحی بر روی رگ دستش شد و بعدا توانست به تدریج بهبودی خود را بازیابد و بتواند بر روی پاهایش بایستد.

 

سنگین ترین حکم

«باسم صبّاح» پدر این کودک در این باره گفت: این حکم سختگیرانه علیه ایهم، نخستین حکم صادره علیه یک کودک کم سن و سال به شمار می رود و نشانگر تفکر حاکم بر رژیم صهیونیستی و ارزش ها و نژادپرستی آن است و این رژیم می خواهد قدرت و مقررات ظالمانه خود را بر ملت فلسطین تحمیل کند.

 

وی افزود: ایهم نخستین کودک فلسطینی است که چنین حکم سختگیرانه ای در تاریخ رژیم صهیونیستی علیه وی صادر می شود و این عدد برای ما بسیار سنگین است، اما به حول و قوه الهی، ایهم در آینده نزدیک به همراه دیگر اسرای فلسطینی آزاد خواهد شد و ما معتقدیم که این رژیم به هر شیوه ممکن نابود خواهد شد.

پدر این کودک مجروح و اسیر فلسطینی هم از حکم ظالمانه رژیم صهیونیستی ناراحت بود، درباره روحیه فرزند خود اظهار داشت: شکر خدا روحیه ایهم بالاست و وی همتی قوی دارد و از زمان بازداشتش در سال 2015 تاکنون این روحیه وی تضعیف نشده است، بلکه هر وقت ما به دیدار وی می رویم، به ما هم انرژی مثبت و روحیه بالایی می دهد.

صبّاح تاکید کرد که وکیل ایهم به من می گوید که وی با خنده وارد دادگاه شد و با همان حالت خندان هم از دادگاه خارج شد و توجهی به حکم ظالمانه و سال های طولانی محکومیت و مبلغ غرامت مالی سنگین صادره علیه خود نداشت.

 

فشار رسانه ای و حقوقی

پدر ایهم صبّاح همچنین از حجم حمایت رسانه ها و مراکز حقوقی از ماجرای پسرش که به عنوان یک کودک حکم ظالمانه ای علیه وی صادر شده است، ابراز خرسندی کرد، اما در عین حال، خواستار راه اندازی تحرک حقوقی و انسانی در عرصه بین المللی و عربی برای حمایت از ماجرای پسرش و تمامی کودکان و زنان و بیماران دربند زندان های صهیونیستی شد.

 

وی افزود: متاسفانه رژیم صهیونیستی با استفاده از قوانین انسان دوستانه و بین المللی، آزادانه حرکت می کند؛ چرا که هیچ فشاری از سوی جهان عرب و جامعه بین المللی علیه آن اعمال نمی شود تا تجاوزاتش را متوقف کند و تمامی داستان هایی که از داخل بازداشتگاه ها می رسد، حاکی از این است که رژیم صهیونیستی تا حد زیادی این منشورها و معاهدات بین المللی را زیر پا می گذارد.

ایهم سنی کم و چهره‌ای معصوم دارد اما از شخصیتی قوی برخوردار است که باعث می شود در برابر رژیم صهیونیستی و قوانین و احکام ظالمانه آن بایستد؛ به طوری که شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی قبلا مصاحبه ای با وی در داخل زندان ترتیب داده بود که در جریان آن حاضر به بیان این مساله نشد که از آنچه که انجام داده، پشیمان است، بلکه تاکید کرد که حتی پس از گذشت 3 سال از بازداشتش، بر موضع خود تاکید خواهد کرد؛ چرا که صاحب این مسئله است.

 

وی در این گفت وگو اظهار داشت: ما نسلی مقاوم هستیم که با فرهنگ مقاومت بزرگ شده ایم. آنها فکر می کردند که کسی پیدا نمی شود مقاومت کند و وقتی در جریان انتفاضه دوم سعی در ریشه کن کردن مبارزان را داشتند، ما نوزادان تازه متولد شده بودیم، اما بعد از آنها پرچم مقاومت را در دست گرفتیم.»

ایهم در جریان گفتگو با شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی تصریح کرد: هیچ گونه دشمنی با یهودیان ندارد، بلکه تنها با یهودیان اشغالگر سرزمین فلسطین دشمن است و با وجود برتری در تحصیلاتش، دست به این عملیات زده است و نه تنها هیچ مشکل اجتماعی ندارد، بلکه با علم و آگاهی قدم در راه اجرای عملیاتی گذاشته است که امکان شهادتش در آن وجود داشت.

ایهم صبّاح متولد 10 مه سال 2001 است و در زمان بازداشت در کلاس نهم حضور داشت. پدر و مادر وی اهل شهرک قفین در شمال طولکرم واقع در شمال کرانه باختری هستند.

 

ایهم بزرگترین پسر این خانواده 4 نفره؛ متشکل از پدر و مادر، ایهم و برادرش محمد است و پدرش پس از تحصیل در دانشگاه بیرزیت، به شهر رام الله نقل مکان کرده بود و معلم علوم و ریاضیات در این شهر است.

 

 

 

 

منبع: ایبنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار