190587
۰۶ دی ۱۳۹۷

بیش از ۳۰ درصد مدرسه‌های اصفهان فضای تخریبی است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان گفت: بیش از ۳۰ درصد مدرسه‌های مناطق ۴۱ گانه استان اصفهان، فضای تخریبی است که اعتبارهای دولتی جوابگوی نوسازی و بازسازی آن‌ها نیست.

به گزارش کودک پرس ، سید مهدی میربد اظهار کرد: برای بهره‌برداری از 81 واحد آموزشی در سال تحصیلی جاری، اعتباری معادل یک هزار و 200 میلیارد ریال صرف شده است. بیش از30درصد مدرسه‌های مناطق 41 گانه استان اصفهان، فضای تخریبی است که اعتبارهای دولتی جوابگوی نوسازی و بازسازی آن‌ها نیست.
وی تصریح کرد: از مجموع اعتباری که هزینه شد تا 500 کلاس درس به فضاهای آموزشی استان اصفهان اضافه می‌شود که 70 درصد آن از محل مشارکت نیکوکاران مدرسه‌ساز تأمین شده است و تا بهمن‌ماه آینده نیز 150 کلاس درس به بهره‌برداری خواهد رسید.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان، تأکید کرد: فضاهای آموزشی بر اساس الگوی مدرسه سبز طراحی و ساخته می‌شود که در این طرح، مواردی مثل ایمنی، بهداشت محیط، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و استانداردهای گرمایشی و سرمایشی مورد توجه قرار دارد.
میربد تصریح کرد: هدف از تأسیس و توسعه مدارس سبز کاهش هزینه‎ها و اثرات نامطلوب بر محیط زیست، افزایش سلامتی و کارایی دانش‌آموزان و افزایش آگاهی در حوزه پایداری و محیط زیست است.

وی گفت: مکان‌یابی دقیق، علمی و مطالعه شده مدارس، به منظور جلوگیری از اتلاف بودجه و منابع، توسعه عدالت آموزشی و رعایت فاصله مناسب مدرسه، ضرورتی است که در ساخت فضاهای آموزشی باید مورد توجه باشد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان افزود: تدوین شاخص‌ها و معیارهای مکان‌یابی فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی مبتنی بر آمایش سرزمین و تحولات جمعیتی، ایجاد بستری استاندارد و یکسان از مهم‌ترین دستاوردهای تحقق فرآیند مکان‌یابی فضاهای آموزشی است.

وی تأکید کرد: استقرار نظام هوشمند الکترونیکی برای مکان‌یابی مناسب فضاها و مراکز در قالب توسعه سیستم حامی برنامه‌ریزی مکانی و ایجاد بستری مبتنی بر فناوری اطلاعات مکانی برای طراحی و ارزیابی سناریوهای مختلف در فرآیند مکان‌یابی انواع فضاهای آموزشی از دیگر دستاوردهای تحقق فرآیند مکان‌یابی فضاهای آموزشی است.
میربد گفت: فضای آموزشی یکی از نیازهای اساسی برای تحول نظام آموزشی است که امیدواریم با حمایت و نقش‌آفرینی نیکوکاران در کنار آموزش و پرورش این مشکل نیز برطرف شود.

57 هزار معلم در 41 منطقه و ناحیه آموزش و پرورش استان اصفهان به بیش از 860 هزار دانش‌آموز در دوره‌های ابتدایی و متوسطه درس می دهند.

 

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار