190553
۰۶ دی ۱۳۹۷
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور خبر داد؛

تعهد ساخت ۱۶۰ مدرسه بعد از زلزله کرمانشاه/ ۷۶ مدرسه جدید در کرمانشاه ساخته شد

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: بعد از زلزله کرمانشاه ۱۱۱ فرد حقوقی و ۴۹ فرد حقیقی، تعهد ساخت ۱۶۰ مدرسه با ۷۱۰ کلاس را بر عهده گرفتند که تاکنون ۷۶ مدرسه احداث شده است.

به گزارش کودک پرس ، همایش تکریم خیرین مدرسه‌ساز زلزله کرمانشاه با عنوان «با هم مدارس کرمانشاه را ساختیم» در مرکز همایش‌های هتل ارم برگزار شد.

مهراله رخشانی‌مهر، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در این مراسم اظهار کرد: کشور ایران یکی از کشورهای زلزله‌خیز است که زلزله قربانی زیادی گرفته است که زلزله بم از نمونه آن است.

وی با بیان اینکه آیین‌نامه ایمنی در برابر زلزله با عنوان آیین‌نامه ۲۸۰۰ معروف است که برای ایمنی ساختمان‌هاست، گفت: این آیین‌نامه در آموزش و پرورش برای این است که مدارس در برابر زلزله آسیب نبینند.

رخشانی مهر با اشاره به زلزله ۲۱ آبان ماه ۹۶ در سرپل‌ذهاب افزود: از مدارس ۷۱۸ مدرسه که داشتیم که ۷۸ مدرسه آسیب دیدند و تأکید می‌کنم آوار نشده است.

وی ادامه داد: از تعداد ۷۸ مدرسه آسیب‌دیده با ۴۱۵ کلاس درس، ۵۳ مدرسه روستایی و ۲۵ مدرسه شهری بود که قدیمی‌ترین مدرسه به سال ۵۳ و جدیدترین آن به سال ۸۵ برمی‌گردد.

 

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس سالم در زلزله به عنوان کانون مدیریت بحران و اسکان استفاده شد، گفت: در سال ۸۵، رقم ۴ میلیارد دلار برای تخریب، بازسازی و مقاوم سازی مدارس فرسوده اختصاص یافت که از سال ۸۵ دیگر و مدارسی که ساخته شد، مدرسه تخریبی و آسیب‌دیده در زلزله نداشتیم.

وی از اهدای جایزه ساساکاوا در ۲۰۱۷ به سازمان نوسازی مدارس ایران خبر داد و تصریح کرد: در سال ۹۴ دومین نشست بین‌المللی مدارس ایمن در کشور برگزار شد و تجارب ایران منتقل شد و تجارب کشورهای موفق گرفته شد.

رخشانی‌مهر اظهار کرد: بعد از زلزله کرمانشاه ۱۱۱ فرد حقوقی و ۴۹ فرد حقیقی، تعهد ساخت ۱۶۰ مدرسه با ۷۱۰ کلاس را بر عهده گرفتند و استان‌های معین نیز وارد کار شدند و مسؤولیت ساخت مدارس را بر عهده گرفتند.

وی با بیان اینکه مهرماه امسال ۵۹ مدرسه را تحویل دادیم و در طول سال نیز ۱۷ مدرسه احداث شد، افزود: سرانه فضای آموزشی در این منطقه ۶.۵۸ مترمربع بود که به ۷.۲۱ متر مربع رسیده است.

 

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: مدارس به خوبی ایمن شدند و در زلزله بعدی در کرمانشاه هیچکدام از مدارس حتی ترک هم ندیدند.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار