190501
۰۶ دی ۱۳۹۷

«بدترین جشن تولد مار بوآ» در کتابفروشی‌ها

جین ویلیس در این کتابش تلاش دارد تا مهارت‌های رفتاری و اجتماعی را به مخاطبان کودک خود آموزش دهد.

به گزارش کودک پرس ، «بدترین جشن تولد مار بوآ»، نوشته جین ویلیس، نویسنده بریتانیایی است که با ترجمه آتوسا صالحی از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای گروه سنی «ب» منتشر شد.

این اثر که حق انتشار آن از سوی کانون از انتشارات  Andersen pressخریداری شده است به آموزش مهارت‌های رفتاری و اجتماعی می‌پردازد. داستان درباره جشن تولد یک مار بوآ است که به بدترین جشن تولد او تبدیل می‌شود. این مار در روز جشن تولد خود هدایایی از دوستان خود دریافت می‌کند که نسبت به شرایط او نامناسب هستند؛ یک پیانو برای ماری که انگشت ندارد یا یک توپ فوتبال برای ماری که پا ندارد، از جمله هدایای این مار بخت برگشته است. اما در نهایت، مار بوآ عکس‌العمل مناسبی به این موضوع نشان می‌دهد و همه هدایا را می‌پذیرد. نویسنده در این داستان تلاش دارد تا مهارت‌های رفتاری و اجتماعی را به کودکان آموزش دهد و نشان دهد که می‌‌توان از شرایط به ظاهر بد، موقعیت‌های بهتری خلق کرد. در نهایت نویسنده با روایتی داستانی همراه با لحنی طنزآمیز، قصد دارد تا به مخاطب کودک قدردانی در برابر لطف دیگران را آموزش دهد؛ هرچند این لطف خیلی باب میل او نباشد.

در بخش‌هایی از این کتاب می‌خوانیم: «مادرش گفت: «سوسک سرگین غلتان آمده». مار بوآ فکر کرد: «شرط می‌بندم هدیه‌اش همان چیزی است که خودت می‌دانی». و حق با او بود. اما زیاد هم حق با او نبود. چون توی هدیه‌اش یک دانه بود. و وقتی باران بارید، دانه جوانه زد. و رشد کرد. و رشد کرد. و رشد کرد تا اینکه …  درخت زیبایی شد. این یکی واقعاً عالی بود. اندازه‌اش عالی بود. شکلش هم عالی بود. و مار بوآ می‌توانست از آن بالا و پایین برود؛ همان چیزی که همیشه دلش می‌خواست.

 

 

پس اگر شما هم روزی هدیه‌ای گرفتید که خوشتان نیامد، فقط بگویید: خیلی ممنون. چون ممکن است همان هدیه بهترین هدیه عمرتان باشد».

ویلیس که دانش‌آموخته کالج واتفورد در انگلستان است، تاکنون آثار متعددی را منتشر کرده که عمده فعالیت‌هایش معطوف به ادبیات کودک و نوجوان است. او که برگزیده جوایز متعددی در حوزه کتاب کودک است، علاقه زیادی به استفاده از نماد در نگارش کارها و الهام گرفتن از اطرافش است. او درباره عادات نویسندگی‌اش می‌گوید: از زمانی که مداد در دست گرفتم، نوشته‌ام. خیلی دوست دارم که از محیط اطرافم الهام بگیرم. زمانی که کتابی درباره حیوانات خانگی نوشتم، تمام این حیوانات را در خانه خود نگهداری می‌کردم.

 

انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کتاب «بدترین جشن تولد مار بوآ» را در دو هزار نسخه و به قیمت چهار هزار و 200 تومان منتشر کرده است.

 

 

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار