190486
۰۶ دی ۱۳۹۷
در ژاپن؛

موفقیت دختر نوجوان ایرانی در مسابقه بین‌المللی «کائو»

«ملیکا احدی» دختر نوجوان همدانی توانست در مسابقه «کائو» در ژاپن جایزه بهترین نقاشی را دریافت کند.

به گزارش کودک پرس ، دختر نوجوان ایرانی در بین بیش از 12 هزار شرکت کننده در مسابقه نقاشی درباره محیط زیست با عنوان «کائو» در ژاپن جز 9 نفری شد که موفق به کسب جایزه بهترین نقاشی شدند.

«ملیکا احدی» 10 ساله از همدان به نمایندگی از کشورمان و هشت نفر دیگر از سایر کشورها موفق شدند در مسابقه امسال «کائو» که در آن دوازده هزار و پانصد و شصت و سه نقاشی از 44 کشور رقابت کردند جایزه بهترین نقاشی را کسب کنند.
یکی از شرکت های بزرگ و مطرح ژاپن به نام کائو(kao) که در زمینه حفاظت از محیط زیست نیز فعالیت می کند و فعالیت ها و سرمایه گزاری های مهمی را در این راستا انجام می دهد، هر ساله مسابقه نقاشی برای کودکان با موضوع “محیط زیست” برگزار می کند. این مسابقات که از سال ۲۰۱۰ و در سطح بین المللی برگزار می شود در ماه اکتبر امسال نیز برای نهمین سال متوالی برگزار شد.
هدف از برگزاری این مسابقه، ارائه آگاهی و آشنایی بیشتر به کودکان نسبت به موضوع کره زمین و اهمیت توجه به حفظ آن برای سال های آینده و نیز شناساندن راهکارهای مهم و کاربردی در زمینه حفظ محیط زیست است.
«فوجیی» (Fujii) مدیر برگزاری مسابقه کائو گفت: گروه کائو از سال ۲۰۰۹ شروع به فعالیت جدی و علنی تر در زمینه محیط زیست کرد و از سال ۲۰۱۰ مسابقه نقاشی کودکان را برگزار کرد که امسال نهمین دوره آن برگزار شد.هدف ما از برگزاری این مسابقات این است که مردم جهان از دید کودکان به وضعیت کره زمین و محیط زیست نگاه کنند و بتوانند راه حلی برای بهبود و رفع مشکلات آن بیابند. زمان ثبت نام این مسابقه از آوریل تا سپتامبر است و مختص کودکان ۶ تا ۱۵ سال با موضوع “همه با هم برای eco” می باشد. کودکان می توانند نقاشی های کشیده شده را به ژاپن ارسال کنند و بعد از بررسی ، نقاشی های منتخب اعلام خواهند شد. اطلاعیه بیشتر به زبان انگلیسی در پایگاه اینترنتی کائو وجود دارد که علاقمندان می توانند آن را بررسی کنند.
وی افزود: هر سال تعدادی نقاشی از ایران دریافت می کنیم و بابت حضور فعال کودکان ایرانی بسیار تشکر می کنم. امسال هم بین ۳۲ نقاشی برتر ۵ نقاشی مربوط به ایران بوده است. بازهم می گویم که این گونه نقاشی هایی که کودکان با دید کودکانه خود می کشند سبب می شود مردم جهان هم برای حفظ یک مکان امن برای زندگی نسل آینده بیشتر اهمیت دهند. ما برای سال های بعد نیز منتظر نقاشی هایی از طرف کودکان ایرانی هستیم.
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار