190393
۰۵ دی ۱۳۹۷
معاون امور اجتماعی بهزیستی چهارمحال و بختیاری؛

برخورد قانونی با برگزار کنندگان جشن کریسمس در مهدهای کودک

جواد نجفی معاون امور اجتماعی بهزیستی چهارمحال و بختیاری از برخورد قانونی با برگزار کنندگان جشن کریسمس در مهدهای کودک این استان خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، جواد نجفی از ارسال بخشنامه‌ای به مهدهای کودک چهارمحال و بختیاری مبنی بر عدم برگزاری جشن‌های فاقد ریشه ملی، مذهبی و دینی خبر داد و گفت: بر اساس این بخشنامه برگزاری جشن‌های میلادی مانند کریسمس در مهدهای کودک استان ممنوع است و تخلف محسوب می‌شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به برخورد با مهدهای متخلف در این زمینه، افزود: بر اساس نوع تخلف با تشکیل کمیسیون ماده 26 برای مهدهای متخلف مجازاتی از جمله، تذکر، اخطار، کم کردن درجه و تعطیلی موقت و دائم در نظر گرفته می‌شود.

 

وی اضافه کرد: در شهرهایی با وجود اقلیت‌های دینی از جمله ارامنه برگزاری چنین جشن‌هایی منع قانونی ندارد ولی در چهارمحال و بختیاری اقلیت دینی ثبت نشده است.

نجفی با بیان اینکه برگزاری جشن‌های به دور از فرهنگ و مذهب جامعه، آسیب‌هایی برای کودک به همراه دارد، ادامه داد: برگزاری جشن‌هایی با ریشه غیر دینی، ملی و مذهبی به دلیل عدم تناسب با فرهنگ خانوده و جامعه برای کودک ایجاد تضاد و پارادوکس می‌کند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس گزارشات دریافتی از شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان تنها جشن یلدا مطابق با رسوم دینی و ملی در مهدهای کودک تحت نظارت اداره‌کل بهزیستی استان برگزار شده و تخلفی در خصوص برگزاری جشن کریسمس ثبت نشده است.

وی از مردم خواست؛ هر گونه تخلف در زمینه برگزاری جشن‌هایی به دور از آیین ملی و مذهبی را به اداره‌کل بهزیستی استان گزارش کنند.

نجفی افزود: در حال حاضر 340 مهد کودک در مناطق شهری و روستایی و خودکفای استان کودکان 6 ماهه تا 6 ساله را نگهداری می‌کنند.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار