190338
۰۴ دی ۱۳۹۷

ترویج فرهنگ حافظ خوانی توسط اپلیکیشن‌های کتاب الکترونیکی

اپلیکیشن‌های کتاب الکترونیکی چند وقتی است که فعالیت خود را در ایران شروع کرده‌اند و افراد زیادی به آن‌ها روی آورده‌اند. این اپلیکیشن‌ها مزیت‌های زیادی در مقایسه با کتاب‌های چاپی برای کاربران فراهم می‌کنند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به قیمت پایین‌تر و حفظ محیط‌زیست اشاره کرد. این اپلیکیشن‌ها همچنین می‌توانند مخاطبان کودک و نوجوان، که اغلب علاقه وافری به استفاده از گوشی‌های هوشمند و تبلت و دیگر لوازم دیجیتال دارند، را به سمت کتابخوانی سوق دهند.

به گزارش کودک پرس ، بنابر اعلام گروه ژی، مدیران این اپلیکیشن‌ها حالا در تلاشند تا این مخاطبان را بیشتر با فرهنگ و ادبیات ایرانی آشنا کنند و آن‌ها را تشویق به خواندن کتاب‌های شاعران بزرگ کنند. در میان این شاعران، حافظ جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده و اکثر فعالیت‌های این اپلیکیشن‌ها برای معرفی حافظ به این قشر از خوانندگان می‌باشد.

یکی از اپلیکیشن‌هایی که در این زمینه به طور جدی فعالیت می‌کند، اپلیکیشن کتابخوان کتاپ می‌باشد. اپلیکیشن کتاپ به کاربران خود اجازه می‌دهد تا با پرداخت حق اشتراک کتاب‌ها را به امانت بگیرند و همین ویژگی باعث شده تا هزینه کتابخوانی به طور قابل ملاحظه‌ای برای کاربران کاهش پیدا کند و اپلیکیشن کتاپ را ایده‌آل نوجوانان سازد. این اپلیکیشن تلاش زیادی برای آشناسازی کاربران نوجوان با حافظ کرده است که از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به برنامه آن‌ها برای شب یلدا اشاره کرد.

آن‌ها از کاربران خود خواستند تا بیتی از حضرت حافظ در شبکه‌های اجتماعی بخصوص اینستاگرام (که بیشتر کاربران آن از قشر نوجوان می‌باشند) را به اشتراک بگذارند.

​کاربرانی که اشعار حافظ را در آن روز به اشتراک گذاشتند یک کد هدیه ۱۰ هزار تومانی از طرف اپلیکیشن کتاپ دریافت کردند که به آنها اجازه می‌دهد به مدت ۴۰ روز از این برنامه به صورت رایگان استفاده کنند.

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار