190190
۰۳ دی ۱۳۹۷

۴ «میم» اثرگذار در مباحث اعتقادی کودکان

یک فعال فرهنگی به نقش اساسی چهار «میم» در اثرگذاری و ماندگاری مباحث اعتقادی جشن‌های تکلیف کودکان اشاره و آنها را منزل، مسجد، مدرسه و مربی خواند.

به گزارش کودک پرس ، حجت‌الاسلام والمسلمین جواد ربیعی، مسئول مؤسسه فرهنگی هنری رهروان انتظار نور، بر ضرورت شکل‌گیری فعالیت‌های کارشناسی به منظور برپایی جشن‌های عبادی تکلیف به طوری که از اثرگذاری معنوی در ذهن فرزندان برخوردار باشد و در روح و روان آنان نهادینه و ماندگار شود، تأکید کرد.

این فعال فرهنگی به نقش اساسی چهار «میم» در اثرگذاری و ماندگاری مباحث اعتقادی جشن‌های تکلیف کودکان اشاره و اظهار کرد: «میم» اول، منزل است، از آنجایی که محیط منزل و نحوه تربیت والدین نقشی مهم در باورپذیری مبانی اعتقادی فرزندان ایفا می‌کند، لذا قبل از اجرای جشن‌های تکلیف، لازم است با هماهنگی مسئولین مدارس، یک روحانی، کارشناس و مشاور جلسه‌ای را با والدین دانش‌آموزان برگزار کنند و آنها را با ضرورت‌های جشن تکلیف و بایدها و نبایدهای لازم برای فرزندانشان آشنا کند.

حجت‌الاسلام ربیعی «میم» دوم را مسجد معرفی و اظهار کرد: مساجد کانون‌های مطهر ارتباط با خدا و مبانی دینی برای فرزندان هستند و حضور بچه‌ها در مساجد در بهره‌گیری از فضای معنوی مسجد و انس و الفت با ائمه اطهار(ع) نقش اساسی دارد.

مدیر گروه فرهنگی تبلیغی انتظار نور افزود: در این آسیب شناسی، مدرسه «میم» سوم است چرا که بخش مهمی از حضور دانش آموزان و ارتباطات آنها در محیط مراکز آموزشی است، همچنین «میم» آخر هم مربی است که نقشی محوری در آموزش و تربیت کودکان و نوجوانان دارد.

 

حجت‌الاسلام ربیعی با بیان اینکه گروه فرهنگی تبلیغی انتظار نور ۱۲ سال در زمینه اجرای جشن‌های تکلیف دانش‌آموزان در نقاط مختلف کشور با محوریت تهران فعالیت داشته و در کنار آن تاکنون ۴۲ دوره تربیت مربی کودک و نوجوان را برگزار کرده است، گفت: امسال برنامه فرهنگی مؤسسه انتظار نور با نام سفیر نور در ایام اربعین برنامه‌های متنوع، جذاب و متعددی را در کشور عراق برگزار کرد. همچنین برنامه‌های فرهنگی تبلیغی توسط حجت‌الاسلام ادیب در شهر جاکارتای اندونزی اجرا شده است.

این مدرس که چند سالی است در تربیت کارشناسان تربیتی و تبلیغی فعال بوده، با تأسی به فرمایشات مقام معظم رهبری در ضرورت توجه به امور فرهنگی و تربیت نسل آینده انقلاب، گفت: انتقال مفاهیم دینی با روش‌های جذاب و نوین به مخاطب و به ویژه با استفاده از زبان هنر از اهداف اصلی این مؤسسه است.

وی با اشاره به اخذ مجوز مؤسسه انتظار نور برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و جشن تکلیف از سوی آموزش و پرورش یادآور شد: سال گذشته برای اولین بار موفق شدیم با همکاری آستان مقدس حرم مطهر امام خمینی(ره)، جشن تکلیف دو هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز منطقه ۱۹ تهران را همراه با اجرای برنامه‌های خاص و جذاب هنری و عروسکی در حرم امام راحل برگزار کنیم، همچنین برنامه‌های جشن تکلیف متعددی در سطح استان تهران و قم و سایر شهرهای کشور اجرا شده و یا در دست برگزاری است. البته از نظر دانش‌آموزان و اولیا یکی از زیباترین وشادترین بخش‌های جشن عبادت اجرای «عمو روحانی» است، چرا که عمو روحانی در این مراسم با زبان طنز، شعر و مهربانی بچه‌ها را با مبانی دینی آشنا کرده و با عروسک‌های نمایش، اجراهای جالب توجهی را برگزار می‌‌کند.

 

حجت الاسلام ربیعی برگزاری جشنواره بندگی در قالب داستان نویسی، شعر و نقاشی با موضوع نماز و حجاب در سطح مدرسه را نیز از دیگر فعالیت‌های این مؤسسه به شمار آورد و گفت: مهد و پیش‌دبستانی غنچه‌های انتظار آمادگی دارد تا نسبت به برگزاری دوره‌های یک روزه آموزش تربیت کودک و نوجوان به صورت رایگان برای مربیان اقدام کند. موسسه انتظار نور در سال‌های اخیر بیش از ۴۲ دوره شامل دوره‌های تربیت فرزند، مهارت‌های ۱۰ گانه، تربیت مربی مهد و پیش دبستانی برگزار کرده است.

 

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار