190143
۰۳ دی ۱۳۹۷

وضعیت وخیم کودکان در انگلیس/ از هر ۲ کودک در انگلیس یک کودک در فقر رشد می‌کند/ هشدار درباره افزایش فقر کودکان در انگلیس تا ۴۰ درصد

پایگاه ان.بی.سی نیوز طی گزارشی به موضوع فقر در میان کودکان انگلیسی پرداخته و می‌نویسد که از مدت‌ها پیش فقر کودکان در انگلیس یک مشکل بوده و اکنون خروج انگلیس از اتحادیه اروپا این مشل را دامنه‌دارتر خواهد کرد.

به گزارش کودک پرس ، پایگاه  ان.بی.سی نیوز در گزارشی به موضوع فقر در میان کودکان انگلیسی پرداخته و می‌نویسد که از مدت‌ها پیش فقر کودکان در انگلیس یک مشکل بوده و اکنون خروج انگلیس از اتحادیه اروپا این مشل را دامنه‌دارتر خواهد کرد.

 

 

ان بی سی می‌نویسد: فقیر بودن یک کودک از تقریبا هر دو کودک در انگلیس در قرن ۲۱ تنها یک ننگ نیست بلکه یک فاجعه اجتماعی و اقتصادی است.

 

در حال حاضر انگلیس پنجمین اقتصاد بزرگ دنیا است، اما بر اساس آمار‌های کمیسیون‌های مستقل آمار‌های اجتماعی تقریبا از هر ۳ کودک در این کشور یک کودک در فقر بزرگ می‌شود.

 

در ادامه این گزارش آمده است: این اوضاع رو به وخامت است و تحقیقات صورت گرفته حاکی از آن است که فقر کودکان در انگلیس تا سال ۲۰۲۲ به ۳۷ درصد خواهد رسید.

این پایگاه در ادامه می‌افزاید: چنین هشدار‌هایی در حالی منتشر می‌شوند که انگلیس خود را برای خروج از اتحادیه اروپا در روز ۲۹ مارس سال ۲۰۱۹ آماده می‌کند؛ اقدامی که به گفته بانک انگلیسی می‌تواند سالانه تا ۸ درصد اقتصاد این کشور را کاهش دهد.

 

 

«فیلیپ آلستون»، گزارشگر سازمان ملل برای فقر شدید طی گزارشی ۲۴ صفحه‌ای می‌گوید: منابع گوناگون رسیدن فقر کودکان در انگلیس تا حد ۴۰ درصد را پیش‌بینی کرده‌اند. فقیر بودن یک کودک از تقریبا هر ۲ کودک در انگلیس تنها یک ننگ نیست یک فاجعه اقتصادی و اجتماعی است.

 

 

آلستون همچنین این نظریه دولت انگلیس که کار کردن را راه حل مشکل فقر عنوان کرده رد می‌کند و می‌گوید ۶۰ درصد از افرادی که در انگلیس زیر خط فقر هستند مربوط به خانوار‌هایی هستند که دست‌کم یک نفر از آن‌ها کار می‌کند.

ان.بی.سی در گزارش خود برخی آمار‌های تکان دهنده از وضعیت فقر در انگلیس را نیز منتشر کرده است:

 

 

  • استفاده از بانک‌های غذا در انگلیس از سال ۲۰۱۲ چهار برابر شده است و در مقایسه با دوران اوج بحران اقتصادی که ۲۹ بانک غذا در این کشور وجود داشته در حال حاضر ۲ هزار بانک غذا در این کشور وجود دارد.
  • گزارش سازمان ملل حاکی از آن است که افت ارزش پوند در پی همه‌پرسی برگزیت در انگلیس در ژوئن سال ۲۰۱۶ موجب افزایش هزینه زندگی برای افراد فقیر تا ۴۰۰ پوند در سال شده است.
  • بر اساس آمار منتشره از سوی پناه‌گاه‌های خیریه، در هر روز ۳۶ نفر در انگلیس بی‌خانمان می‌شوند.
  • بنیاد «جوزف راونتری»، یک مرسسه تحقیق و توسعه خیریه در انگلیس هشدار داده در صورتی که دولت این کشور اقدامت کافی در این زمینه انجام ندهد ۹۰۰ هزار نفر دیگر نیز در این کشور دچار فقر خواهند شد.
  • گزارش سازمان ملل حاکی از آن است که دولت انگلیس روشی رسمی برای محاسبه فقر ندارد.

 

 

آلستون در گزارش خود می‌نویسد همدردی با افرادی که در پایین‌ترین سطوح جامعه قرار دارند از سوی دولت انگلیس به اقدامات تنبیهی، نامهربانانه و رویکرد‌های اغراق‌آمیز جایگزین شده است.

 

 

 

 

 

منبع: میزان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار