190131
۰۳ دی ۱۳۹۷

اتاق مخصوص مادر و کودک در یکی از پارک‌های پر تردد احداث شود

معاون عمرانی استاندار تاکید کرد: اتاق مخصوص مادر و کودک با تمامی تجهیزات به صورت پایلوت در یکی از پارکهای پرتردد ساخته شود.

به گزارش کودک پرس ، علی فرخزاد در جلسه‌ای که به منظور بررسی امنیت پل عابر پیاده برای بانوان و بررسی اجرای دستورالعمل احداث اتا‌ق‌های مادر و کودک در فضاهای پرتردد در فضاهای پرتردد برگزار شد، گفت: با توجه به ابلاغیه سازمان شهرداری‌های وزارت کشور مبنی بر اجرای دستورالعمل مکان‌یابی و احداث اتاق‌های مادر و کودک، اتاقی به همین منظور با تمامی تجهیزات به صورت پایلوت در یکی از پارک‌ها ساخته شود تا ضمن فرهنگ‌سازی، مطالبه‌گری مردم در این خصوص را نیز به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: همچنین در تمامی ادارات پرتردد و شهرداری‌ها که احداث چنین مکانی به مراتب ساده‌تر از مکان‌های آزاد و سرباز است، این فضا به مادران و کودکان تخصیص داده شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای مکان‌های تجاری و عمومی که از پیش ساخته شده می‌توان با هماهنگی اصناف نسبت به اختصاص فضایی برای مادران و کودکان اقدام کرد، اظهار داشت: در فضاهای در حال ساخت نیز باید این الزام وجود داشته باشد که برای گرفتن پایان کار، مکانی به این امر اختصاص داده شده باشد.

 

فرخزاد با تاکید بر اهمیت امنیت پل‌های عابر پیاده برای بانوان تصریح کرد: با نصب دوربین‌های پایش تصویری می‌توان امنیت در این پل‌ها را افزایش داد و تا حدودی از بروز مشکلات اجتماعی جلوگیری کرد، همچنین با نصب آسانسور یا ایجاد رمپ می‌توان سهولت استفاده از این پل‌ها را برای معلولان و سالمندان فراهم کرد.

 

گفتنی است در این جلسه  که با حضور نجفی مدیرکل امور روستایی و شوراها، مجابی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان، قانعی دبیر جلسه، ربیعی مدیرکل امور بانوان، هادی‌پور مدیرعامل معلولان توانا، یزدی نماینده دانشگاه علوم پزشکی و پرهیزکاری مشاور محیط زیست امور عمرانی استانداری برگزار شد، بحث احداث پل دارای آسانسور  برای امکان تردد معلولان به کانون توانا و رفع مشکلات مرکز فیزیوتراپی این کانون نیز مورد بررسی قرار گرفت.

 

 

 

 

 

منبع: ایلنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار