190056
۰۲ دی ۱۳۹۷
به کمک نرم‌افزار StorySign؛

متن کتاب را به زبان اشاره تبدیل کنید

انجمن ناشنوایی ایرلند با پشتیبانی هوآوی، نرم‌افزاری را با هدف افزایش مهارت کتاب‌خوانی در کودکان ناشنوای که هنوز خواندن بلد نیستند راه‌اندازی کردند. در نرم‌افزار StorySign متن داستان‌ها از طریق هوش مصنوعی تجزیه و تحلیل شده و از طریق زبان اشاره به کودک نمایش داده می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، تحقیقات اخیر این کمپانی نشان می دهد که کودکان ناشنوا در ایرلند به طور متوسط زمان بیشتری با والدین برای خواندن داستان و کتاب صرف می کنند. به طور مثال چنانچه یک کودک ناشنوا داستانی را در 27 دقیقه مطالعه می کند، کودکان ناشنوا با کمک والدین خود به طور متوسط همان داستان را در زمان تقریبی 67 دقیقه مطالعه می کنند.

برای حل این مشکل اپلیکیشن StorySign به یاری کودکان ناشنوا و والدین آن ها امده است. این سیستم هوشمند به سهولت در تمامی گوشی های اندروید نصب شده و با نمایش دادن یک تصویر کارتونی با نام “ستاره” متن کتاب به زبان اشاره تبدیل می شود.

 

تنها کافی است کودک گوشی هوشمند را به سطح کتاب نزدیک کرده و منتظر بماند. ستاره جادویی به کمک هوش مصنوعی متن مورد نظر را تجزیه و تحلیل کرده و در اندک زمانی ان را تبدیل به زبان اشاره می کند.

 

مرحله اول راه اندازی این اپلیکیشن جادویی در ایرلند آغاز شده و نتایج مثبت آن در دوره زمانی مشخصی نشان می دهد که یادیگری زبان اشاره برای کودکان ناشنوا و والدین ان ها تبدیل به بازی بسیار جذاب و سرگرم کننده شده است. طراحان این پروژه امیدوارند کودکان ناشنوا ارتباط بین کلمات و معادل آن ها در زبان اشاره را به سهولت آمیخته و بدون کمک والدین کتاب های دلخواه خود را مطالعه کنند.

 

در حال حاضر این کمپانی دربریتانیا اقدام به راه اندازی کمپینی به نام “تجربه جادویی با استوری ساین” را کلید زده و قرار است تمامی کمک های جمع آوری شده صرف توسعه بیشتر این اپلیکیشن شود. این اپلیکیشن در مرحله آزمایش قرار داشته و پیش بینی شده است به زودی در اپ استور به صورت کاملا رایگان در اختیار تمامی کودکان ناشنوا در سراسر جهان قرار گیرد.

 

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار