189969
۰۲ دی ۱۳۹۷
در مراسمی به بهانه شب یلدا انجام شد؛

آشنایی ۱۲۰ کودک و نوجوان با فرهنگ و تمدن استان سمنان

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: جمعی از کودکان و نوجوانان با حضور در موزه گرمابه پهنه سمنان با فرهنگ و تمدن این استان آشنا شدند.

به گزارش کودک پرس ، محمد جهانشاهی اظهار کرد: 120 عضو هنرمند و فعال دختر و پسر کودک و نوجوان مراکز فرهنگی هنری یک، دو و مجتمع سمنان در ویژه‌برنامه هفته پژوهش که با رنگ و بوی یلدا برگزار شد، شرکت کردند.

وی گفت: این برنامه با تعامل و همکاری کارشناسان میراث فرهنگی شهرستان سمنان و مسؤولان و مربیان فرهنگی و هنری مراکز ثابت کانون پرورش فکری شهرستان سمنان، در موزه گرمابه حضرت و موزه سکه سمنان برگزار شد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان افزود: در این برنامه اعضای کارگاه خوشنویسی، پس از بازدید از موزه سکه با توضیحات کارشناس موزه سکه با سیر خط در سکه‌ها آشنا شدند و در موزه گرمابه پهنه با توضیحات مربی خوشنویسی مراکز سمنان، ضمن آشنایی بیشتر با خط بنایی، به صورت عملی به خلق اثر با این خط پرداختند.

جهانشاهی با بیان اینکه اعضای کارگاه خوشنویسی با استفاده از گل سفال، خطوط روی سکه‌ها را روی گل نقش برجسته زدند، گفت: در این برنامه اعضای هنرمند کارگاه سفال، با توضیحات کارشناس میراث فرهنگی با تاریخچه سفال و نمادهای تصویری در ظروف سفالی آشنا شدند.

 

وی با بیان اینکه کودکان شرکت‌کننده در این بازدید، به صورت عملی به ساخت نمادهای ظروف سفالی در قالب کتیبه پرداختند، افزود: در این برنامه و با حضور 120 عضو و 30 نفر از والدین، جشن یلدا در موزه گرمابه پهنه با اجرای برنامه قصه‌گویی، آشنایی با آداب و رسوم یلدا، تک‌نوازی دف، اهدای هدیه شب یلدا و پذیرایی برگزار شد.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار