189838
۰۱ دی ۱۳۹۷

پدیده‌ای عجیب دردنیای پزشکی؛ تومور مغزی دربدن این کودک به طور ناگهانی ناپدید شد

در پدیده‌ای شگفت‌انگیز در دنیای پزشکی تومور سرطانی مرگبار دربدن یک کودک ۱۱ ساله به نحو غیر قابل باوری ناپدید شده است.

به گزارش کودک پرس ، دختری یازده ساله به نام روکسی (Roxli Doss) از تگزاس مبتلا به نوع خاص و مرگباری از سرطان مغز به نام (Diffusion Intrinsic Glioma Pontine) به اختصار DIPG شده است و پزشکان بلافاصله پس از تشخیص تومور به پرتو درمانی او به میزان ۶ روز در هفته برای مدت ۶ هفته پرداخته‌اند.

 

کارشناسان پس از طی مدتی برای بررسی میزان کوچک شدن تومور سرطانی به انجام تصویر برداری MRI از مغز این کودک پرداختند و در کمال شگفتی هیچ نشانه‌ای از وجود تومور سرطانی را مشاهده نکردند.

خانواده این دختر از بین رفتن سرطان را معجزه و نشانه‌ای از لطف خداوند می‌دانند و از زنده ماندن فرزند خود بسیارخوشحال هستند.

پزشکان با توجه به تهاجمی بودن این سرطان و امکان بازگشت آن Roxli را تحت ایمونوتراپی قرارداده‌اند تا از رشد دوباره سلول‌های سرطانیجلوگیری کنند.

در برخی مواقع درمان می‌تواند سبب کوچک شدن ابعاد توده سرطانی شود، اما ناپدیدشدن کلی آن بدون حتی وجود یک سلول سرطانی از موارد نادر در دنیای پزشکی است.

 

این نوع سرطان مغز بین کودکان بسیار شایع و یکی از اصلی‌ترین بیماری هاست که سبب مرگ کودکان می‌شود.

در اثر ابتلا به این سرطان، کودک ۱۱ ساله دچار علامت‌هایی، چون نوسان ضربان قلب، تنگی نفس، مشکل دربلع، اختلال بینایی و ناتوانی در حفظ تعادل شده بود.

آمار‌ها نشان می‌دهند بیشتر افراد مبتلا به این نوع سرطان معمولاً بیش از ۹ ماه زنده نمی‌مانند و جان خود را از دست می‌دهند.

در روز‌های اولیه ابتلا به سرطان، روکلی دچار نشانه‌هایی، چون سردرد مداوم و احساس خستگی بود که با مراجعه به مراکز درمانی پزشکان ابتلای او به یکی از مرگبارترین سرطان‌های مخصوص اطفال را شناسایی کردند.

 

آمار‌ها نشان می‌دهند تنها در کشور آمریکا هرسال بین ۲۰۰ الی ۳۰۰ کودک مبتلا به این سرطان شناسایی می‌شوند.

تومور سرطانی درپایه مغز و بالای ستون فقرات تشکیل می‌شود و هنوز کارشناسان علت اصلی بروز آن را نیافته‌اند، رشد تومور درناحیه‌ای از مغز به نام pons بروز می‌کند که مسئولیت کنترل بسیاری از علامت‌های حیاتی بدن انسان از جمله تنفس، خواب و تنظیم فشارخون را برعهده دارد.

کارشناسان علت درمان معجزه آسای روکسی را نوعی پاسخ از سوی سیستم ایمنی بدن او می‌تواند که علیه آنتی ژن‌های خاص یا نشانگر‌های ژنتیکی در سلول‌های سرطانی به راه افتاده و سبب از بین رفتن بافت تومور سرطان شده است.

علام ابتلای کودکان به سرطان  DIPG

از جمله نشانه‌های ابتلا به این سرطان درکودکان می‌توان موارد زیر را نام برد.
-ناتوانی درحفظ تعادل و افت قدرت حرکتی
-مشکل در قوه بینایی شامل (تاری دید، حرکت غیر عادی مردمک ها، بیرون زدگی چشم، آویزان شدن پلک‌ها)
-مشکل در بلع و جویدن مواد خوراکی و نوشیدنی
-تهوع و استفراغ
-سردرد صبحگاهی یا سردرد مزمن در طول روز
-ضعف عضله‌های صورت و ایجاد ناهنجاری در چهره که به ویژه در یک طرف صورت بیشتر مشخص است.

جراحی معمولاً آخرین گزینه درمانی برای نجات جان کودکان مبتلا به این سرطان است، زیرا جراحی تهاجمی می‌تواند اثر‌های جبران ناپذیر بر فعالیت سلول‌های مغزی بگذارد و سبب افت توان ذهنی و بروز معلولیت در کودک شود.

معمولاً پرتو درمانی و شیمی درمانی گزینه‌های پیشنهادی برای درمان این گونه سرطان هستند و شناسایی هرچه زودتر آن سبب افزایش شانس زنده ماندن کودک می‌شود.

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار