189835
۰۱ دی ۱۳۹۷

با کودک بهانه‌گیر چه کنیم؟

یک روانشناس گفت: بهانه گیری کودکان موضوع مهمی است که در همه آنها وجود دارد و بسیاری از خانواده‌ها از این موضوع رنج می‌برند.

به گزارش کودک پرس ، سمیرا زارع روانشناس و مشاوره خانواده در مورد بهانه‌گیری کودکان اظهار کرد: تعداد زیادی از والدین به هنگام مراجعه به روانشناسان و…از بهانه‌گیری کودکان خود شکایت می‌کنند.

این روانشناس با اشاره به اینکه بهانه‌گیری کودکان می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد و بیشتر آنها بهانه‌گیری را با گریه نشان می‌دهند، افزود: این موضوع می‌تواند ناشی از ترس، اضطراب جدایی از والدین، جلب توجه، ناامیدی و ناکامی و یا حتی خواب و خستگی زیاد کودکان باشند.

وی گفت: هنگامی که کودکتان بدون هیچ دلیلی گریه و زاری می‌کند، سعی کنید با مهربانی و جملات مثبت او را آرام یا حواسش را به چیزهایی که دوست دارد، پرت کنید.

 

 

زارع با بیان اینکه والدین نباید تسلیم کودک شوند، اظهار کرد: سعی نکنید با پاداش دادن کودک خود را ساکت کنید، زیرا ممکن است او گریه و زاری خود را ابزاری برای رسیدن به خواسته‌هایش قرار دهد.

این مشاور خانواده ادامه داد: کودک بهانه‌گیر باید درمان شود و ممکن است برای بررسی‌های دقیق تر نیاز به مشاوره داشته باشد.

وی گفت: به هر حال بهانه گیری کودکان موضوع مهمی است که در همه آنها وجود دارد و بسیاری از خانواده‌ها از این موضوع رنج می‌برند.

 

زارع خاطرنشان کرد: بیشتر اوقات بهانه جویی کودکان به خستگی، گرسنگی او برگردد؛ بنابراین بهتر است؛ والدین اول این مشکلات را بررسی کنند و در صورت دائمی بودن بهانه گیری‌ها به صورت جدی پیگیر شوند.

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار