189778
۰۱ دی ۱۳۹۷
در نماز جمعه ایذه مطرح شد؛

تکذیب خودکشی نوجوان ایذه‌ای به علت فقر مالی

حجت‌الاسلام سید کمال موسوی امام جمعه شهر ایذه شایعات مربوط به خودکشی نوجوان ایذه‌ای به علت فقر مالی را تکذیب کرد.

به گزارش کودک پرس ، حجت‌الاسلام سید کمال موسوی در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان با اشاره تسلیت شهادت سردار قدرت‌الله منصوری اظهار کرد: این اتفاق ضایعه بسیار بزرگی بود که همه ما را متاثر کرد، سردار منصوری تنها متعلق به یک قبله خاص و شهرستان ایذه نبود، وی سال‌های زیادی از عمر خود را در مرزها خدمت کرد و وی فرزند تمام ایران است.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته فرهنگی در شهرستان ایذه افزود: این هفته یک هفته ضد فرهنگی بود، تصمیم‌گیران در حالی خواستند با اجرای این برنامه به مقابله با خودکشی و آسیب‌های اجتماعی بپردازند که در همان زمان چند اقدام به خودکشی در سطح شهرستان به وقوع پیوست.

امام جمعه ایذه با بیان اینکه ایذه متاسفانه در این شهرستان با کشتن فرهنگ و ترور شخصیتی همراه با تهمت مواجه‌ایم ادامه داد: مسئولان استانی این برنامه بیان کردند که برای برگزاری برنامه‌های این هفته فرهنگی در هیچ جای استان به اندازه ایذه تخریب و مشکل نداشته‌ایم. ما باید در این شهرستان دست همدیگر را بگیریم و از یکدیگر حمایت کنیم.

موسوی اضافه کرد: متاسفانه ما در تاریخ می‌گردیم و چهره‌های زیرخاکی که نام چندانی را نیز نداشته‌اند بیرون می‌آوریم و بدون توجه به کارها و اقدامات آنها به مانور روی آنها می‌پردازیم، آنهایی را که به مانند سردار منصوری در حال وجود دارند نمی‌بینیم ولی به برخی از گذشتگان که برخی از آنها نام خوشی هم نداشته‌اند روی می‌آوریم.

 

*ضرورت ورود ایذه‌ای‌های خارج از شهرستان برای سرمایه‌گذاری در منطقه

وی با ابراز گلایه از ایذه‌ای‌های خارج از این شهر و دارای توانایی برای کمک به شهر خود گفت: این افرادی که از این شهر رفتند و دارای توانایی اقتصادی و پست‌های رده بالای کشوری هستند برای کمک به توسعه شهر و برادران و خواهران خود در این منطقه پای کار بیایند و در مقابل آنها احساس مسئولیت کنند، کاری که ما در بسیاری از شهرهای دیگر دیده‌ایم.

 

* در ایذه به خوبی کارهای بد را تبلیغ و منتشر می‌کنیم

موسوی با اشاره به مساله خودکشی در این شهرستان و انتشار خبرهای کذب از خودکشی یک نوجوان ایذه‌ای بر اثر فقر بیان کرد: متاسفانه ما در ایذه به خوبی کارهای بد را تبلیغ و منتشر می‌کنیم. یک معضل اجتماعی و خودکشی در این شهر به نحو احسن تا آن‌سوی مرزها و رسانه‌های معاند پوشش داده می‌شود و متاسفانه تنها این موارد بد در ایذه به خوبی مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه ضعف مذهبی و دینی اصلی‌ترین دلیل افزایش خودکشی‌ها است افزود: آنهایی که دنباله‌رو این جریان اجتماعی هستند به دنبال دین و مذهب نمی‌روند، با آدرس‌های اشتباه به‌دنبال بد نام کردن این شهرستان هستند و اقدامات خود را برای آبرو بردن از یک خانواده انجام دادند.

خطیب جمعه ایذه ادامه داد: با وجود اینکه فقر در جامعه وجود دارد و آن هم ریشه در خود مردم، مسئولان و حرکت های دشمنان دارد ولی اتفاق و خودکشی اخیر نوجوان ایذه‌ای به هیچ‌وجه ریشه در گرسنگی نداشت و این جریان یک شایعه بود.

 

*با توییت زدن متهم به جای مدعی ننشیند

موسوی با انتقاد از عملکرد نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه نماینده ما برای کارهای تبلیغاتی خود توییت می‌زند و این توییت‌ها یعنی نشستن متهم به جای مدعی؛ شما که با نام سردار اشتغال وارد مجلس شده ای چه کاری برای رفع بیکاری و مشکلات این مردم کرده‌ای؟

وی افزود: این مردم هستند که باید از شما به‌عنوان نماینده سوال کنند که چه برای ما کرده‌ای؟ اینکه در توییت خود در رابطه با سکونت فرزند مسئولان و وزرا در خارج از کشور صحبت می‌کنید باید پاسخ این را هم بدهید که چی کسی این وزرا را انتخاب کرد و به آنها رای اعتماد داد.

موسوی با انتقاد از عملکرد مجلس اظهار کرد: نمایندگان ابتدا طرح سوال از وزرا و رئیس جمهور را مطرح می‌کنند و بعد امضای خود را به دلایلی پس می‌گیرند و با توییت مدعی عملکرد آنها می‌شوند و این نشستن متهم به جای مدعی اصلا کار درستی نیست.

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار