189736
۲۹ آذر ۱۳۹۷
خانواده‌ها مراقب باشند؛

مهدکودک‌ها و خانه‌های کودک طعمه گروه‌های انحرافی نوظهور

سید مرتضی مدیرکل بهزیستی فارس از ورود برخی گروه‌های انحرافی در قالب ادیان نوظهور به مهدکودک‌ها و خانه‌های کودک هشدار داد.

به گزارش کودک پرس ، سیدمرتضی موسوی، مدیركل بهزیستی فارس در جمع خبرنگاران گفت: ورود برخی از گروه‌های انحرافی در قالب ادیان نو ظهور در مجتمع‌های مسکونی، مهدها و خانه‌های کودک مورد تأیید این اداره‌کل نیست و شهروندان مراقب باشند.
وی در عین حال این نكته را یادآور شد كه خوشبختانه این گروه‌ها به مهد‌های تحت پوشش بهزیستی استان ورود نکرد‌ه‌‌اند اما باز هم والدین هوشیار باشند.

موسوی با بیان اینکه نظارت بر مراکز خارج از پوشش بهزیستی بر عهده نیروی انتظامی، شهرداری، سیستم‌های امنیتی و اطلاعاتی است، گفت: متأسفانه شاهد چندگانگی در صدور پروانه‌ها هستیم.
وی با بیان اینكه خانه‌های بازی را قبول نداریم، گفت: گروه‌های انحرافی تحت عنوان گروه‌های زیر زمینی، شیطانی، بهائیت، وهابیت و مسیحیت به مهدها و خانه کودک که تحت نظر ما نیستند نفوذ کرده‌اند.

مدیركل بهزیستی فارس از والدین خواست تا به کسانی که جلوی در منزل آن‌ها مراجعه و ادعای داشتن مدرک از بهزیستی می‌کنند، اعتماد نکنند.
وی با بیان اینکه مهدهای کودک، پیش دبستانی و مراکز خانه رفاه کودک و خانواده تحت نظارت بهزیستی است، اظهار کرد: در مهد و پیش‌دبستانی‌ها کودکان تا شش سال و خانه رفاه کودک و نوجوانان تا ۱۲ سال را پذیرش می‌کنند که در حال حاضر ۱۲ مرکز در شیراز و سه مرکز در شهرستان در حال فعالیت هستند.

مدیركل بهزیستی فارس بیان كرد: یک هزار و ۱۳۰ مهد کودک و پیش‌دبستانی در استان فعال است که ۶۷۰ مورد آن مهدهای روستایی و مابقی مهدهای شهری است.
موسوی با بیان اینکه در تدوین محتوای آموزشی پیش‌دبستانی‌ها از آموزش و پرورش کمک گرفتیم، گفت: سه هزار و ۲۵۰ مربی جز فوق برنامه‌ها در مراکز تحت پوشش مشغول تدریس هستند.
وی با تصریح اینكه تأسیس و نظارت بر مهدها و پیش دبستانی‌ها چه از لحاظ ساختار و چه محتوا و انحلال آن زیر نظر بهزیستی است، گفت: با بنیاد غدیر و مهدویت نیز تفاهم نامه‌ای منعقد کرده‌ایم که مفاهیم این دو بنیاد را به کودکان انتقال و آموزش آنها بر اساس فرهنگ اسلامی انجام شود.

مدیرکل بهزیستی فارس مجددا تأکید کرد که مهدهای خانگی یا مهدهای که در مجتمع‌ها هستند را تأیید نمی‌کند و در این باره گفت: خانواده‌ها مراقب باشند، چرا که هرگونه تخلفی در این مراکز انجام شود متوجه خود آنان است.

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار