189711
۲۹ آذر ۱۳۹۷

بیماری‌هایی که کودکتان را بی‌اشتها می‌کند+ راهکارهای درمانی

یک متخصص اطفال گفت: اگر کودک بدون هیچ مشکل جسمانی تمایلی به غذا خوردن ندارد، باید شیوه غذا دادن به او را تغییر داد.

به گزارش کودک پرس ، علی محتشمی متخصص اطفال اظهار کرد: ممکن است بچه‌ها از ۶ ماهگی تا ۲ سالگی دچار بدغذایی شوند، اما این نگران‌کننده نیست. پس از ۶ ماهگی، به دلیل آنست که با بو و مزه برخی غذا‌ها آشنا نیست، این وضعیت طبیعی است که کودک تغذیه تکمیلی را نپذیرد.

این متخصص اطفال بیان کرد: به تدریج با آشنا شدن کودک با این غذا حتما آن را خواهد پذیرفت؛ اگر کودک ۱ تا ۲ ساله شما فقط از شیرمادر تغذیه می‌شود و با وزن‌گیری خوب منحنی رشد او در حد طبیعی است، بهتر است در حد تمایل به او غذا دهید و اصرار بر زیاد غذاخوردن او نکنید اما اگر کودک در وزن‌گیری دچار مشکل است، باید با آزمایش خون و کشت ادرار در وهله اول مشکلات جسمانی کودک را بررسی کرد.

 

محتشمی با اشاره به اینکه کودک بی‌اشتها باید از لحاظ ابتلا به بیماری‌های مختلف مورد بررسی قرار گیرد، گفت: اگر کودک دچار بیماری‌هایی مانند یبوست، عفونت‌های ادراری، اختلالات گوارشی، ریفلاکس، تیروئید و کم‌خونی باشند باید مورد آزمایش قرار گیرد چرا که این موارد در بی‌اشتهاییاو موثر است.

وی افرود: در صورتی که کودک هیچ مشکل جسمانی در میان نبود اما باز کودک تمایلی به غذا خوردن نداشت، کودک سخت محسوب می‌شود و باید برای غذا دادن به او راه‌های مختلف را امتحان کرد؛ در حضور دیگران به کودک غذا دهید، تزئین و شکل دادن به غذا نیز در این زمینه موثر است.

 

این متخصص اطفال گفت: اگر کودک غذا‌های سفت و جامد را نمی‌خورد و بلافاصله پس از خوردن آنها دچار استفراغ می‌شود باید به پزشک مراجعه کنید، چرا که ممکن است مشکل وجود بیماری‌هایی چون ریفلاکس باشد که مادر متوجه آن نشده است، در این موارد باید به مشکل ریفلاکس فکر کرد و بررسی‌های لازم را انجام داد.

محتشمی یادآوری کرد: گاهی اوقات مصرف خودسرانه ویتامین‌ و مکمل‌ اثر معکوس دارد و به دلیل افزایش فشار مغز، کودک را بی‌قرار و بی‌اشتهایی او را تشدید می‌کند تا جایی که حتی ممکن است از خوردن غذا‌های معمول نیز سر باز زند.

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار