189664
۲۹ آذر ۱۳۹۷
برای اولین بار در رشت؛

برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی برای کودکان نابینا و ناشنوا

محمد حسن‌پور رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت در راستای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی از برگزاری اولین باشگاه کتابخوانی برای کودکان نابینا و ناشنوا خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، محمد حسن پور با اعلام این خبر افزود: باشگاه های کتابخوانی «دستهای شکوفای گیل اوخان» برای کودکان نابینا و کم بینا در موسسه دست های شکوفا واقع در خیابان لاکانی، کوی عطا آفرین تشکیل گردیده است که با همکاری کتابفروشی باز باران چندین جلد کتاب کودک و نوجوان با خط بریل به این باشگاه اهدا شده است.

وی افزود: برای اولین بار باشگاهای کتابخوانی کودکان و نوجوانان ناشنوا بنام « دستان سخنگو » در شهر رشت در موسسه خیریه ناشنوایان تشکیل گردیده است که هر هفته جلسات کتابخوانی در محل موسسه برگزار می گردد.

 

برگزاری سومین جام باشگاههای کتابخوانی کودک و نوجوان
حسن پور گفت: برگزاری سومین جام باشگاههای کتابخوانی کودک و نوجوان در شهر رشت با تشکیل کارگاه کتابخوانی از ٦ شهریور ماه ٩٧ آغاز گردیده است که تسهیل گران منتخب آموزش و پرورش، اداره کتابخانه ها ، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به تبادل تجربه پرداختند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت ادامه داد: در این طرح کودکان و نوجوانان با کمک تسهیل گران، علاقمند به عضویت در باشگاه کتابخوانی شده و با خواندن کتاب و نقد آن با تخفیف ٥٠ درصد از فهرست کتابهای پیشنهادی جام، کتاب خریداری نموده و پس از نامه نوشتن به نویسندگان کتاب آن را در قالب فیلم کوتاه موبایلی به همسالانشان معرفی می کنند که در نهایت از بین کتاب های خوانده شده کتاب منتخب باشگاه در رقابت شهر، استان و کشوری جام شرکت می نماید.

 

ثبت ٦٨ باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان در رشت
حسن پوی تصریح کرد: تاکنون ٦٨ باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان با حدود ٨٠٠ عضو در شهر رشت ثبت گردیده است که محل این باشگاه ها متشکل از مهد کودک ها (دوشنبه های کتابخوانی)، مدارس، کتابخانه ها، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و برخی از مساجد می باشد.

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار