موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل/کودک پلاس
189331
۲۶ آذر ۱۳۹۷
در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

واکنش وزیر آموزش و پرورش به حذف تکالیف دانش‌آموزان در خانه

سیدمحمّد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه مراسم تجلیل از معلمان پژوهنده و پژوهشگران برتر آموزش و پرورش نسبت به حذف تکلیف مدارس دانش‌آموزان خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، سید بطحایی وزیر آموزش و پرورش حاشیه مراسم تجلیل از معلمان پژوهنده و پژوهشگران برتر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همانطور که پیش از این گفته شده است ما در زمینه تکلیف منزل و مشق شب، یک تغییر رویکرد داریم.

وی ادامه داد: البته هنوز کاملاً اتفاق نیفتاده است چون شرایطی را لازم دارد؛ برنامه‌ای که در دست اجرا داریم این است که آن بخشی از تکالیفی که در مدرسه امکان انجام دارد، تحت نظارت معلم صورت گیرد.

بطحایی افزود: یعنی رونویسی‌ها و دیکته‌‌ها که گفته می‌شود برای تمرین خوشنویسی و مسائل اینچنینی است در منزل به تکالیف مهارت محور اختصاص پیدا می‌کند یعنی ما در منزل همچنان تکالیف را داریم اما ماهیت آن با آنچه رونویسی و حفظ کردن مطالب در مدارس است، فرق می‌کند.

وی تصریح کرد: در منازل به سمتی می‌رویم که مهارت‌های فردی و اجتماعی را در بچه‌ها تقویت کنیم و انواع و اقسام آن در دستورالعملی که تهیه کردیم، آمده است.

 

وزیر آموزش و پرورش افزود: چیزی به نام حذف تکالیف در منزل موضوعیت نداشته و بحث ماهیت تغییر تکلیف بوده است و خانواده بخشی از زحمت را به عهده دارد و تکالیف ناظر بر توسعه مهارت‌های فردی و اجتماعی است.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار