189273
۲۶ آذر ۱۳۹۷

کتاب جدید شاعر کودک در کاشان رونمایی شد

در سومین روز از نخستین نمایشگاه بین‌الملل کتاب کودک و نوجوان کاشان، جشن امضای کتاب شعر، “رفتم به باغ” از سروده‌های افسانه شعبان‌نژاد، در کاشان برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، افسانه شعبان‌نژاد شاعر و نویسنده حوزه ادبیات کودک و نوجوان اظهار داشت: مجموعه 9جلدی پیشِ‌رو که با عنوان “رفتم به باغ” به‌تازگی منتشر شده است با توجه به ادبیات عامیانه  و با الهام از یک ترانه بسیار قدیمی کرمانی، شامل طنزهایی شیرین برای کودکان سروده شده است.

نویسنده کتاب افزود: در کارهایم تلاش کردم به‌نوعی کودک و نوجوان امروزی را با ادبیات ارزشمند گذشته  و عامیانه پیوند بدهم و این وظیفه هر نویسنده و شاعر امروزی است که کنار به‌روز بودن،  حافظ  گنجینه‌های پیشین نیز باشد.

شعبان‌نژاد گفت: مصطفی رحماندوست در 17سالگی روح کودکانه مرا بین سروده‌هایم یافت و پرورش داد و اگر باز هم به گذشته بازگردم همین راه را ادامه خواهم داد.

 

شایان ذکر است شعبان‌نژاد تا کنون بیش از 600 عنوان کتاب در حوزه شعر و داستان برای کودکان و نوجوانان به‌زبانهای مختلف به‌انتشار رسانده است و در سال 2010 نامزد دریافت معتبرترین جایزه ادبی جهان در بخش کودک و نوجوان “آسترید لیندگرن” نیز شده است.

 

 

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار