189171
۲۵ آذر ۱۳۹۷
شهناز اشکیان:

شهید «ناهید فاتحی کرجو» نماد مقاومت و پایداری دختر مسلمان است

مدیر استان های سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس، شهید «ناهید فاتحی کرجو» را نماد مقاومت و پایداری دختر مسلمان نامید و گفت: بصیرت، ایمان، شجاعت و انگیزه‌های معنوی، توأم با شناخت اهداف انقلاب اسلامی، این دختر نوجوان دلیر و شیربچه کردستان را بر آن داشت تا جان فدای آرمان‌های انقلاب کرده و هرگز علیه امام و رهبر خود زبان باز نکند.

به گزارش کودک پرس ، «شهناز اشکیان» مدیر استان‌های سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، در یادواره شهدای روستای «نوچمن»، با تأکید بر ضرورت زنده نگه‌ داشتن یاد و خاطره شهدا در جامعه، اظهار داشت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا باعث تداوم انقلاب اسلامی می‌شود.

وی به نقش بانوی انقلابی مرحومه «حدیدچی دباغ» در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: نقل خاطرات ایثارگری بانوان فعال و مؤثر در پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس و ثبت این خاطرات، می‌تواند در آینده تبدیل به یک منشور و یک گفتمان شود و سایه آن در زندگی همه، تاثیری شگرفی بر جای بگذارد.

اشکیان همچنین شهید «ناهید فاتحی کرجو» را نماد مقاومت و پایداری دختر مسلمان نامید و اظهار داشت: بصیرت، ایمان، شجاعت و انگیزه‌های معنوی، توأم با شناخت اهداف انقلاب اسلامی، این دختر نوجوان دلیر و شیربچه کردستان را بر آن داشت تا جان فدای آرمان‌های انقلاب کرده و هرگز علیه امام و رهبر خود زبان باز نکند.

 

وی در پایان با بیان خاطراتی از دوران رزمندگی خود پرداخت و خاطرنشان کرد: باید تلاش خود را مضاعف کنیم تا خاطرات شهدا ثبت و ضبط شود و خاطراتی که از شهدا داریم را نیز به نسل جوان انتقال دهیم.

به گزارش دفاع پرس، شهید «ناهید فاتحی کرجو» ملقب به «سمیه کردستان»، دختری حدودا ۱۷ ساله بود که آذرماه سال ۱۳۶۱ توسط عوامل گروهک تروریستی کومله ربوده شد.

کومله‌ها مو‌های سر «ناهید» را تراشیده و او را در روستا گردانده و شرط رهایی وی را توهین به حضرت امام خمینی (ره) قرار داده بودند، اما این بانوی مقاوم از توهین به رهبر خود خودداری کرد تا این‌که تروریست‌ها او را به شدت شکنجه کرده و همه ناخن‌هایش را در دست و پایش کشیدند و جای جای سرش کبود و شکسته بود.

 

سرانجام کومله‌ها پس از شکنجه‌های بسیار «ناهید» را زنده به گور کردند.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری دفاع مقدس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار