189121
۲۵ آذر ۱۳۹۷
در آمریکا اتفاق افتاد؛

بلایی که بلعیدن اسباب‌بازی بر سر کودک ۶ ساله آورد+ تصاویر

کودک ۶ ساله با بلعیدن چندین قطعه از اسباب‌بازی‌های آهن‌ربایی خود را در معرض تیغ جراحان قرار داد.

به گزارش کودک پرس ، کودکی ۶ ساله به دلیل بلعیدن ناگهانی ۱۴ قطعه آهن ربا (مگنت) اسباب بازی دربیمارستان بستری شد و تاکنون 3 بار تحت عمل جراحی برای خارج کردن این قطعه‌ها قرارگرفته است.

 

طبق گزارش دیلی میل، میکا آرویدسون (Mikah Arvidson)، ساکن ایالت یوتای آمریکا زمانی که مشغول بازی با برادر خود بود،‌به دور از چشم خانواده، ناخودآگاه چندین قطعه آهن ربای اسباب بازی را قورت داد.

 

پس از سه روز و بروز دل درد شدید و استفراغ والدین میکا او را به بیمارستان منتقل و پزشکان با انجام تصویربرداری اشعه ایکس اجزای خارجی را درحفره شکمی او شناسایی کردند.

 

این قطعه‌های فلزی دیواره روده را پاره کرده و به بخشی از کلیه او آسیب وارد کرده اند.

 

او قطعه‌هایی از اسباب بازی حروف الفبا که درپشت آن قطعه‌های آهن ربا وجود دارد و معمولاً برای آموزش الفبا به کودکان استفاده می‌شود را قورت داده بود.

 

کودک به دلیل شدت آسیب دیدگی تحت درمان دربیمارستان است و هنوز قادربه راه رفتن یا مصرف مواد خوراکی از راه دهان نیست و با لوله تغذیه می‌شود.

 

کارشناسان بهداشتی بار‌ها درباره خطر‌های استفاده از اسباب بازی‌های کوچک حاوی قطعه‌های آهن ربا به شرکت‌های سازنده اسباب بازی‌ها هشدار داده اند. آهن ربا‌های کوچکی که در اسباب بازی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند درصورت بلعیده شدن به تولید سم در بدن منجر شده، و با آسیب رساندن به ارگان‌های بدن، مسمومیت خونی و حتی مرگ را به همراه خواهند داشت.

 

محققان به والدین توصیه می‌کنند در خرید اسباب بازی به ویژه برای کودکان خردسال توجه کافی داشته باشند به ویژه اگر اجزای اسباب بازی کوچک وقابل بلعیدن باشند. همچنین در زمان بازی کودکان خود حضور داشته باشند و پس از اتمام بازی وسایل بازی را جمع آوری و درصورت مفقود شدن برخی اجزا از کودکان به طور دوستانه دراین باره سئوال بپرسند.

آشنایی با روانشناسی کودک و مطالعه کتاب و نرم افزار‌های چند رسانه‌های در این باره می‌تواند سبب افزایش رابطه کودک با والدین شود و به این ترتیب کودک از بیان حوادث و اتفاق‌ها به والدین خود نمی‌ترسد.

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار