188972
۲۴ آذر ۱۳۹۷

جشنواره قصه‌گویی ودست سازه‌ها در کرمان برگزار می‌‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان از برگزاری دو جشنواره قصه‌‌گویی و دست‌ سازه‌‌ها از سوی کمیته کودک و نوجوان کنگره ۶۵۰۰ شهید این استان در بهمن ماه سالجاری خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، محسن روحی افزود: مسئولیت کمیته کودک و نوجوان دومین کنگره 6500 شهید استان کرمان برعهده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.
وی با اشاره به برگزاری دو جشنواره قصه‌ گویی و دست‌ سازه ‌ها در قالب کمیته کودک و نوجوان این کنگره، گفت: میل ذاتی به شنیدن قصه موجب شده است تا قصه‌ گویی به عنوان یکی از روش های آموزشی و تربیتی در طول اعصار مورد توجه باشد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با بیان اینکه قصه‌ گویی راهی برای انتقال و آموزش آداب، رسوم و سنن از نسلی به نسل دیگر است افزود: کودکان در قصه‌ ها مسیر زندگی خود را می ‌یابند و خصوصیات رفتاری افراد را درک می کنند.
روحی انتقال و تثبیت اندیشه فرهنگی ایثار و شهادت و انس با مفاهیم ارزشی، پرورش روحیه و تفکر خلاق و ارزش گذاری به ساخته های بومی و محلی، احیای سنت قصه‌ گویی با حضور اقشار مختلف را از اهداف برگزاری این جشنواره‌ها برای کودکان و نوجوانان در دومین کنگره 6500شهید استان کرمان عنوان کرد.
وی تصریح کرد: ایثار و گذشت، پیوند عاشورا با دفاع مقدس، یک شهید شاخص، شجاعت و نوجوان شهید شهر از محورهای برگزاری این دو جشنواره است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با اشاره به اینکه شرکت در این جشنواره ها برای عموم آزاد است گفت : علاقمندان می توانند قصه‌گویی خود را در مدت زمان حداکثر 15 دقیقه ویژه مخاطب کودک و نوجوان در قالب لوح فشرده اجرای قصه ‌گویی همراه با فرم ثبت‌ نام به دبیرخانه کمیته کودک و نوجوان کنگره به نشانی بلوار 22بهمن بعد از چهارراه شعبانیه معاونت فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارسال کنند.

روحی همچنین شهیدان انقلاب، دفاع مقدس و مدافعان حرم را از جمله محورهای موضوعی جشنواره ‘دست ‌سازه ‌ها’ عنوان و خاطرنشان کرد: دست‌ سازه‌ ها در قالب کار حجمی بزرگ توسط کودکان و نوجوانان 7 تا 17سال در گروه ‌های سه نفره با نظارت و راهنمایی مربیان کانون تهیه و به صورت نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار می‌ گیرد.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار