18897
۰۷ تیر ۱۳۹۶

تماشاخانه شهرزاد، مجهز به یک سالن کودک و نوجوان شد

اهالی تئاتر شهرزاد، یکی از سالن‌های تئاتر را به نمایش‌های ویژه کودک و نوجوان اختصاص داد.

به گزارش کودک پرس، آزاده انصاری کارگردان تئاتر، در گفتگویی در خصوص هدف خود از اجرای نمایش «ماه‌پیشونی» گفت: این اثر باز تولید است؛ من سال 84 در جشنواره عروسکی تهران مبارک، این اثر را روی صحنه بردم و نمایش برگزیده جشنواره شد. به علت اینکه در آن زمان مدت اجرای کمی داشت، این دفعه هم آن را بر صحنه بردیم.

این نمایش جزو قصه‌های قدیمی است و در این شرایط که نمایش عروسکی برای کودک کم شده است، مطمئنا با استقبال خوبی مواجه می‌شود.

وی پیرامون مقطع سنی مناسب برای تماشای نمایش اظهار داشت: نمایش من برای مقطع سنی 5 تا 9 سال بسیار مناسب است.

انصاری در خصوص ملاک انتخاب بازیگران و عروسک گردانان نمایش بیان کرد: در نمایش، عروسک‌گردان‌ها بازی هم می‌کنند، صرفا عروسک گردان نیستند و در قصه حضور دارند. عروسک‌گردان‌ها را اغلب می شناختم ولی متاسفانه با تمام همکاران نتوانستم همکاری داشته باشم؛ ولی به لحاظ توانایی این افراد بسیار خوب هستند و من بیشتر سعی کردم از جوان ترها استفاده کنم. البته افرادی هم هستند که با حدود 20 سال تجربه در کار حضور دارند.

کارگردان نمایش «ماه پیشونی» در خصوص رضایت خود از سالن نمایش تصریح کرد: تماشاخانه تازه تاسیس شهرزاد، به لحاظ ساخت و ساز می تواند جزو بهترین سالن‌ها باشد. حتی با صحبت‌هایی که شد، یکی از سالن‌های تئاتر شهرزاد را به بخش نمایش‌های کودک و نوجوان اختصاص دادیم.

آزاده انصاری در پایان درباره اهمیت پرداخت به مسائل کودک و نوجوان در تئاتر گفت: ما به کودکانمان مدیون هستیم. ما در حوزه کودک و نوجوان کارهای کودک بسیار کمی انجام داده‌ایم. باید نمایش کودک و نوجوان را به یک کالای فرهنگی در سبد کالای خانواده‌ها اضافه کنیم و به آن‌ها بیشتر توجه کنیم.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار