188698
۲۱ آذر ۱۳۹۷

یونیسف: صدها هزار کودک آواره عراقی در معرض سرمازدگی هستند

سازمان صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد: جان صدها هزار کودک آواره عراقی در معرض خطر سرمازدگی و عواقب ناشی از کاهش شدید دما و جاری شدن سیل در این کشور قرار دارد.

به گزارش کودک پرس ، یونسیف در بیانیه ای با تقدیر از ‘نادیه مراد’ زن ایزدی عراقی از قربانیان جنایات داعش که روز گذشته جایزه صلح نوبل را دریافت کرد، بر ضرورت ادامه توجه به شرایط و وضعیت کودکان آواره عراقی تاکید کرد.
‘پیتر هاوکینز’ نماینده یونیسف در این بیانیه آورده است: نباید فراموش کرد که با وجود پایان خشونت ها همچنان کودکان محرومی در عراق هستند که نیاز به کمک دارند.
در این بیانیه آمده است که فصل سرما و کاهش شدید دما در عراق بویژه مناطق شمال این کشور فرارسیده و این درحالی است که اغلب کودکان و خانواده های آواره زیر خطر فقر هستند و در اماکن یا چادرهایی زندگی می کنند که وسایل گرمایشی مناسب ندارد.
بر اساس آمارهای رسمی، بیش از سه میلیون عراقی در اثر یورش وسیع سال 2014 گروهک تروریستی تکفیری داعش به شمال و شرق عراق و اشغال یک سوم خاک این کشور، آواره شدند.

هنوز بیش از یک میلیون نفر از آوارگان جنگ داعش در عراق نتوانسته اند به شهرها و خانه های خود بازگردند و در اردوگاه ها زندگی می کنند.
یکسال پیش در روز 10 دسامبر 2017 (19 آذر 96 ) نخست وزیر وقت عراق طی مراسمی پیروزی کامل نظامی را بر گروهک ترویستی تکفیری داعش اعلام کرد.

از آن زمان تلاش های فراوانی برای بازسازی مناطق جنگ زده و بازگشت آوارگان انجام اما به گفته مقامات، ادامه ناامنی های ناشی از فعالیت پراکنده عناصر داعش در بخش هایی از این مناطق و نیز محدودیت های مالی مانع تکمیل طرح بازگشت آوارگان تاکنون شده است.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار