موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
188172
۱۷ آذر ۱۳۹۷
مجری برنامه کودک «ململ»:

«دهکده هاپوخان» نیاز کودکان جامعه امروز است

امینی خاطر نشان کرد: اینکه نمایشی با این حجم از دکور، تصویر، رنگ و موسیقی شاد برای کودکان به اجرا می‌رود، بیانگر این است که تئاتر کودک هنوز زنده است و نمایش «دهکده هاپوخان» می‌تواند الگوی مناسبی برای ادامه دهنده‌های این راه باشد.

به گزارش کودک پرس ، فاطمه امینی مجری برنامه کودک ململ پس از تماشای نمایش عروسکی «دهکده هاپوخان» با بیان اینکه هیچ فعالیتی سخت تر از کار کردن با بچه ها نیست، گفت: من زمانی که روی صحنه قرار می گیرم هیچ گاه خسته نمی شوم اما زمانی که مشغول آموزش و یادگیری به بچه ها هستم تا مطلبی را به آنها بیاموزم، دچار خستگی می شوم و این بدان معناست که آموزش چه از راه مستقیم و چه نمایش کار بسیار سخت و پرتلاشی است.

وی افزود: دعاهای زیبای کودکان همیشه پشت و پناه بچه ها است و اطمینان دارم که نمایش «دهکده هاپوخان» به کارگردانی حسین عالم بخش با همین دعاهای بچه ها اجرایی سرشاراز موفقیت و پیروزی را تجربه می کند.

امینی با بیان اینکه زحمات زیادی برای تولید نمایش «دهکده هاپوخان» انجام شده، تصریح کرد: این نمایش نشان داد که با آسیب شناسی نیاز کودکان، محتوای مناسب و مطلوبی را تهیه کردند که متناسب به نیاز کودک جامعه امروز به اجرا می رود.

این مجری برنامه های کودک اظهار کرد: نمایش عروسکی «دهکده هاپوخان» که با انتقال پیام هایی سازنده و کاربری به کودکان در حال اجرا است را خیلی دوست داشتم و از تماشای آن لذت بردم.

وی در رابطه با پیام های این نمایش توضیح داد: اهداف و پیام نمایش برای کودکان کامل بود و توانسته بود با انتقال مستقیم به کودک آموزشهای خود را ارائه کند.

امینی خاطر نشان کرد: اینکه نمایشی با این حجم از دکور، تصویر، رنگ و موسیقی شاد برای کودکان به اجرا می رود، بیانگر این است که تئاتر کودک هنوز زنده است و نمایش «دهکده هاپوخان» می تواند الگوی مناسبی برای ادامه دهنده های این راه باشد.

سلامیان: نمایش «دهکده هاپوخان» آینده ساز تئاتر کشور است

محمود سلامیان تهیه‌کننده برنامه‌ «مل مل» نیز گفت: نمایش عروسکی به هر میزان که برای کودکان کشور اجرا شود، باز هم کم است.

 

 

وی افزود: عروسکی بودن، تلفیق انسان و عروسک، تعدد عروسکها، جایگاه و شخصیت پردازی آنها، شکل حضور آنها در صحنه از شاخص های ویژگی نمایش «دهکده هاپوخان» بوده که امیدوارم عوامل این نمایش تنها به همین اندازه کار بسنده نکنند و این راه را ادامه دهند.

سلامیان اضافه کرد: صداپیشه ها و عروسک گردان نمایش «دهکده هاپوخان» ساخته حسین عالم بخش نقش و زحمت زیادی در تولید این نمایش داشته و نشان دادند که می توانند با هنر و توانایی خود آینده تئاتر کودک را به خوبی رقم بزنند.

تهیه کننده «مل مل» تصریح کرد: پیامهای این نمایش به گونه ای خلاقانه برای کودکان منتقل می شود و انتقال محتوا نیز از طریق شفافیت در پیام است که بخوبی انجام شده که چون به صورت عروسکی صورت گرفته، تاثیرگذاری چندین برابری دارد.

وی اظهار کرد: ورود به حوزه تخیل کودکان و دنیای فانتزی آنها می تواند به انتقال مفاهیم اساسی به کودکان کمک کند و کارگردان این نمایش از این هوشمندی استفاده کرد که در قالب نمایشی جذاب و با تلفیق موسیقی کودک و بزرگسال اثری قابل توجه به تولید برساند.

اجرای این اثر نمایشی، توسط گروه فرهنگی هنری حواریون و بر اساس نوشته مرحوم ناصر فروغ و بازنویسی حسین عالم‌بخش صورت گرفته است.

محمدرضا بهروز مجری برنامه رنگین کمان به عنوان بازیگر و محمد رحمانی، مرجان نامورآراد، رها یزدانی، روشنک حاجی‌زاده، راحله قبادی، علی جعفری، جواد میدانی، مسعود جلالی‌راد، سعید موسوی راضی، سجاد فسنقری به عنوان عروسک‌گردان و صداپیشه در این اثر به ایفای نقش می پردازند.

برخی از عوامل این نمایش عبارتند از: دستیار کارگردان محمد رحمانی، ساخت موسیقی معین جواهری، طراح عروسک اکرم صانعی، طراح صحنه شیدا درخواستی، روابط عمومی اعظم توکلی زاده، مشاور رسانه ای رامین سفری، مشاور تبلیغات و فضای مجازی عباس کرمی، مسئول هماهنگی و برنامه ریزی حسین بنیاد و مسئول پشتیبانی علیرضا یافتیان.

 

نمایش عروسکی «دهکده هاپوخان» با حمایت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس به مدت 30 روز تا آخر آذر ماه، در 2 نوبت صبح و شب در سالن فرهنگسرای گلستان اجرا خواهد شد.

 

 

 

 

منبع: برنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار