موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
187989
۱۵ آذر ۱۳۹۷
مدیرعامل کانون عنوان کرد؛

برجسته‌سازی اهمیت اسباب‌بازی دست‌آورد جشنواره چهارم

مدیرعامل کانون یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی را برجسته‌سازی اهمیت این حوزه دانست که با حضور مسوولان، دست‌اندرکاران، خانواده‌ها و رسانه‌ها در چهارمین دوره، تا حدود زیادی محقق شد.

به گزارش کودک پرس ، فاضل نظری مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آیین تجلیل از مدیران کمیته‌ها، داوران، رسانه‌ها و دست‌اندرکاران برگزاری چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی با بیان این مطلب گفت: همواره این‌گونه رویدادها با ابزاری برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده است.

وی افزود: با توجه به ایجاد گفتمان‌ها و اراده‌ی عمومی که در این رویداد شاهد بودیم جشنواره تا حد زیادی به اهداف خود نزدیک شد.

نظری ضمن قدردانی از بخش خصوصی و برگزارکنندگان دوره‌های پیشین، برگزاری چهارمین دوره با رویکردهای متفاوت را تولدی تازه برای این رویداد فرهنگی دانست.

 

مدیرعامل کانون بار دیگر با تاکید بر توسعه‌ی نقش تولی‌گری کانون در حوزه‌های فرهنگی کودک و نوجوان یادآور شد: ما بخش خصوصی را به هیچ وجهه رقیب خود نمی‌دانیم و آن‌ها را در کنار خود می‌بینیم و از آن‌ها تولید محصولات تازه بر مبنای نیاز و فرهنگ جامعه و ایجاد زمینه‌ی خلق فکر را خواستاریم.

نظری با اشاره به این‌که باید مواد لازم برای فردای بهتر را مهیا کنیم ادامه داد: باید تلاش کنیم در حوزه اسباب‌بازی‌ها توسعه متوازن داشته باشیم و محصولاتی تولید کنیم که به کودکان تمرین فکر کردن و مهارت زندگی بیاموزد و چرخ اقتصادی این صنعت نیز بچرخد.

وی اضافه کرد لازم است اسباب‌بازی‌هایی تولید کنیم که ضمن سرگرم‌کنندگی، مهارت‌آموز نیز باشد و به آن‌ها یاد دهد که صبور باشند، فرهنگ کار گروهی بیاموزند و خودخواه نباشند.

رییس هیات مدیره کانون هم‌چنین اظهار داشت باید سازوکاری فراهم کنیم تا ایده‌های موفق و خلاق ثبت شود و نمونه‌سازی از آن‌ها صورت گیرد که در این زمینه کانون می‌تواند بسیار نقش‌آفرین باشد.

فاضل نظری در پاسخ به درخواست دست‌اندرکاران برای راه‌اندازی دبیرخانه‌ی دایمی جشنواره، تاسیس رشته‌ی دانشگاهی طراحی و تولید اسباب‌بازی، انجمن تولید کنندگان و توزیع کنندگان تاکید کرد به منظور اهمیت‌بخشی بیشتر به این حوزه این خواسته‌ها پیگیری خواهد شد.

وی در مورد صحبت‌های وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاحیه چهارمین جشنواره ملی اسباب‌باری مبنی بر ایجاد اتاق‌های بازی در مدارس  نیز خاطرنشان کرد: باید بررسی‌ها و پیگیری‌های لازم برای اجرایی شدن این طرح نیز صورت گیرد.

نظری در پایان ابراز داشت با توجه به تجربه‌ها و دست‌آوردهایی که از برگزاری این رویداد در تهران به‌دست آمد و درخواست‌هایی که از سوی برخی مدیران‌کل استانی کانون به دست‌مان رسیده لازم است تدبیری برای برگزاری  استانی این جشنواره در استان‌های مختلف اندیشیده شود.

 در این نشست پیش از صحبت‌های مدیرعامل حسین ربانی معاون تولید کانون و رییس چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی ضمن ارایه گزارش کوتاهی، از دست‌اندرکاران این رویداد به‌ویژه محسن‌حموله دبیر این دوره قدردانی کرد.

هم‌چنین آیدین مهدی‌زاده دبیر کمیته‌ی علمی جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی نیز گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در این کمیته ارایه و درخواست‌های مطرح شده از سوی دست‌اندرکاران این حوزه از جمله تاسیس دبیرخانه‌ی دایمی، تشکیل انجمن‌های تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان و… را بیان کرد.

نمایش نماهنگی از روند اجرای چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی از دیگر بخش‌های این آیین بود که روز ۱۳ آذر ۱۳۹۷ در دفتر مدیرعامل کانون برگزار شد.

منبع: کانون پرورش فکری

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار