موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل/کودک پلاس
187864
۱۴ آذر ۱۳۹۷

هشدار بهزیستی نسبت به نگهداری کودکان در مراکز بدون مجوز

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی نسبت به نگهداری کودکان در برخی مراکز بدون مجوز از سازمان بهزیستی هشدار داد.

به گزارش کودک پرس ، محمد نفریه با بیان اینکه اکثر مراکز متخلفی که از سوی سازمان بهزیستی تعطیل می‌شوند مجوز برای فعالیت دیگری غیر از مهدکودک دارند، گفت: برای مثال مجوز این مراکز مربوط به آموزش صنایع دستی، زبان آموزی، ورزش،  خانه خلاقیت و… است که به شکل غیر قانونی کار مهدکودک‌ها را انجام می‌دهند. این مراکز عمدتا فضایی را تهیه می‌کنند و به شکل غیر قانونی اقدام به نگهداری کودکان در زمان طولانی و بدون مجوز سازمان بهزیستی می‌کنند.

وی با بیان اینکه مراکز دارای مجوز از بهزیستی، تحت نظارت مستقیم این سازمان هستند به خانواده‌ها هشدار داد تا از نگهداری کودکانشان در مراکزی غیر از مهدکودک‌ها خودداری کنند و گفت: این مراکز غیر قانونی عمدتا کودک را از صبح تا شب نگهداری می‌کنند این درحالیست که مهد کودک به جایی اطلاق می‌شود که حتما تابلوی مشخص، آرم سازمان بهزیستی، کد شناسه و سامانه شکایات با شماره ۳۰۰۰۰۱۲۳۳۳ را در معرض دید قرار داده است.

نفریه با اشاره به اینکه این مراکز بعد از اطلاع بهزیستی به سرعت مورد بررسی قرار گرفته و با همکاری اماکن تعطیل می‌شوند، تصریح کرد: در مهدکودک‌های مجوزدار بازدیدهای مرتبی انجام می‌شود. در مورد تخلفات مهدکودک‌های سازمان بهزیستی نیز اگرچه بستن مهدکودک‌های دارای مجوز آخرین راهکار است اما اگر تخلف آنها تکرار شود یا جان کودکان در خطر باشد، آنها بلافاصله تعطیل می‌شوند.

 

به گفته مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی، حدود ۹۸ درصد مهدکودهای این سازمان در اختیار بخش غیردولتی است و عمده مراکز دولتی نیز در مناطق روستایی یا مناطق حاشیه‌ای شهرها قرار دارد.

 

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار