187761
۱۴ آذر ۱۳۹۷

تأثیر تلاوت نوجوان اوتیسمی بر مجری مصری

«مریم» نوجوان ۱۴ ساله مصری در استودیوی شبکه ماهواره‌ای «النهار» حاضران برنامه «واحد من الناس» (یکی از مردم) را به شدت تحت تأثیر قرار داد و منجر به گریه مجری شد.

به گزارش کودک پرس ، عمرو اللیثی، مجری برنامه «واحد من الناس»، که از شبکه ماهواره‌ای النهار پخش می‎شود، میزبان  «مریم» نوجوان ۱۴ ساله مبتلا به اوتیسم از استان دقهلیه مصر بود.

الیثی درباره این نوجوان مصری گفت: قرآن تنها چیزی است که مریم از این دنیا می‌شناسد. او حتی خانواده و اطرافیان و هر چیزی را که در ارتباط با وی باشد نمی‌شناسد.

وی افزود: مریم هیچ چیز جز قرآن را نمی‌شناسد و نمی‌فهمد و حفظ نمی‌کند و نخستین کلامی که در کودکی بر زبان آورد آیات قرآن بود.
اللیثی با بیان اینکه این نوجوان اوتیسمی کل قرآن را به همراه رعایت قواعد تجوید حفظ است، تصریح کرد: اگر او آیه‌ای را بشنود، آن را کامل می‌کند و آیات شفابخش قرآن را حفظ است.
وی با بیان اینکه پدر مریم معلم او در حفظ قرآن بوده، گفت: مریم در نوع خود استثنایی است که توانسته است حفظ قرآن و تلاوت آن را به این شکل بیاموزد.
در ادامه این برنامه مریم آیاتی از قرآن و رقیه شرعی (آیات ابطال سحر و جادو و آیات چشم زخم و دفع حسد) را برای مجری برنامه قرائت کرد که موجب تأثر شدید و گریه او شد.
در پایان این برنامه اللیثی با بیان اینکه همه ما دوست داریم در کنار مریم باشیم و به او کمک کنیم از طارق شوقی، وزیر آموزش و پرورش مصر، خواست از مریم حمایت کند، زیرا او شایستگی هر نوع حمایتی را دارد.
منبع: ایکنا
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار