موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
187372
۱۱ آذر ۱۳۹۷
«عددهای من» تازه‌ترین اثر علی خدایی منتشر شد؛

آموزش خلاقانه اعداد به کودکان با شکل‌سازی حیوانات

کتاب «عددهای من» اثر علی خدایی برای آموزش اعداد به کودکان از یک نوع تصویرسازی رایانه‌ای به شیوه‌ی تکه‌چسبانی خلاق استفاده کرده است.

به گزارش کودک پرس ، این کتاب جدید انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ویژه گروه سنی الف (پنج سال به بالا) منتشر و در آن تلاش شده است برای ماندگاری شکل ظاهری اعداد در ذهن کودکان، عددهای ۱ تا ۹ با چرخش یا کنار هم قرار گرفتن به تصویرهایی از حیوانات تشبیه شود.

خالق این اثر در ابتدای کتاب خود خطاب به کودکان می‌گوید: به شکل عددها توجه کرده‌اید؟ هرکدام از آن‌ها شبیه چیزی است. مثلا، عدد ۵ می‌تواند شکل سر یک مرد باشد. یا می‌تواند غرش یک پلنگ را نشان بدهد. عدد ۹ می‌تواند به راحتی به سر یک پرنده تبدیل شود و وقتی عدد ۹ را بچرخانیم، شبیه خرطوم فیل می‌شود.

این اثر در عین حال می‌تواند به‌عنوان یک کتاب کاردستی نیز به الگویی برای دست‌ورزی خلاقانه کودکان و البته فراگیری اعداد از سوی آن‌ها در مراکز آموزشی و مهدهای کودک مورد استفاده قرار بگیرد.

کتاب «عددهای من» با نویسندگی و تصویرسازی علی خدایی در گروه کتاب‌های اعداد، سرگرمی‌ها و نقاشی در ۲۶ صفحه رنگی با شمارگان ۷هزار نسخه و قیمت ۷هزار و ۵۰۰ تومان از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسیده است.

منبع: کانون پرورش فکری

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار