187318
۱۱ آذر ۱۳۹۷
نماینده یونیسف:

ایران قدم‌‌های خوبی در حوزه حقوق کودک برداشته است

نماینده یونیسف در ایران: جمهوری اسلامی قدم‌‌های خوبی را در حوزه کودک برداشته و در کنار آن با تصویب قانون برای کودکان بزهکار، ​هم آنها را تربیت می‌کند و هم به جامعه بر می‌گرداند که این رویه باید به عنوان الگویی ویژه مورد توجه همه حقوقدانان حوزه کودک در مجامع بین‌المللی باشد.

به گزارش کودک پرس ، ویل پارکس در کنفرانس منطقه‌ای حقوق کودک با اشاره به شعری از مولوی افزود: مولوی می گوید چون که با کودک سروکارت فتاد، پس زبان کودکی باید شناخت؛​بنابراین باید به زبان کودکان درباره حقوق آنها صحبت کنیم.

وی گفت: عدالت برای کودکان و نوجوانان باید به رویه ملی تبدیل شود چرا که براساس اصول و راهکارهای قانونی اقدام کارآمد زمانی صورت می‌گیرد که شاهد تمرکزها به سمت پیشگیری باشیم و برای تحقق این مساله باید به قانون حفاظت کودکان و نوجوانان سازمان ملل نیز رجوع کنیم.
نماینده یونیسف ادامه داد: امروز، آخرین ابزار که در دستورکار است کنوانسیون حقوق کودک است که چند دهه از تصویب آن گذشته که بر مبنای عدم تبعیض قدم برمی دارد که اولین رکن صیانت از حقوق کودک است چرا که کودکان ما باید در محیطی دور از تبعیض و ندیده گرفته شدن بزرگ شوند.
پارکس افزود: جمهوری اسلامی قدم‌‌های خوبی را در حوزه کودک برداشته و در کنار آن با تصویب قانون برای کودکان بزهکار،​هم آنها را تربیت می کند و هم به جامعه برمی گرداند که این رویه باید به عنوان الگویی ویژه مورد توجه همه حقوقدانان حوزه کودک در مجامع بین المللی باشد.


نماینده یونیسف تاکید کرد: همه نهادها باید برای بازگرداندن کودکان خاطی به جامعه تلاش کنند تا عدالت اجتماعی برای کودکان و نوجوانان به رویه ملی و بین المللی تبدیل شود.

 
 
 
 
 
منبع: خبرگزاری صدا و سیما
 
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار